Wednesday, January 11, 2012

36 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 11 הרוגים נוספים בעיראק; 10 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: הנשיא הסורי, אסד, נאם במשך שעתיים באוניברסיטת דמשק ב-10 בינואר 2012 לאור ההחמרה באירועים שהתרחשו בסוריה מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. אסד חזר על עמדתו בנוגע לאירועים בסוריה וכינה אותם "קונספירציה בינלאומית" תוך כדי הטחת אשמה לעבר הליגה-הערבית שהשעתה את סוריה מחברותה בליגה ברוב גדול של החברות הערביות. אסד הבטיח לנאמניו שהמשטר יעשה הכל כדי להחזיק מעמד למרות החתרנות של כלי התקשורת הבינלאומיים ושל המדינות המערביות. אסד הבטיח כי חוקה חדשה עומדת להתפרסם בקרוב ואז יערך משאל-עם בחודש מרס 2012. הנאום של אסד, כרגיל, היה תלוש מהמציאות - בעיקר לאורך מה שהתחולל בשנה האחרונה. אנשי אופוזיציה בסוריה מסרו לאחר הנאום כי "התשובה לנאומו של הנשיא צריכה להיות באמצעות הרחבת המהפכה". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 בינואר 2011 על הריגתם של 36 בני-אדם מירי של אנשי כוחות הביטחון לעבר מפגינים שיצאו לאורך כל היום להפגין נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. אירועים חמורים מאוד התרחשו באזור אל-חמה, חומס, אידליב, דיר אל-זור (10 הרוגים לפחות), קמישלי, דרעא ובפרברים אחדים ליד עיר הבירה דמשק. מקורות בליגה-הערבית מסרו על פציעתם של 2 משקיפים בעיר לטקיה בהתקפה אלימה של גורמים פרו ממשלתיים. כמו כן נמסר כי הרמטכ"ל הישראלי, בני גנץ, צופה שפליטים סורים עלולים להגיע לרמת-הגולן בעקבות קריסתו של המשטר בראשותו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור העיר קבול נגד מוסד ממשלתי השייך למשרד-הפנים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
ניגריה – מחאה ואלימות – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנות מחאה שנערכו במקומות אחדים ברחבי ניגריה. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים על הריגתו של שוטר-חרש בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בסדרת פיגועי הטרור שהיו במהלך היום של ה-9 בינואר 2012. סך הכל נהרגו 17 בני-אדם בפיגועים בבגדאד ועוד 3 בני-אדם נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו בדרום המדינה. בשעות הצהרים של ב-10 בינואר 2012 נהרגו 6 בני-אדם (מהם שלושה ילדים) בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים בעיר טאיז שיצאו למחות נגד הממשלה הנוכחית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: