Monday, January 30, 2012

66 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; ניגריה על סף מלחמת-אזרחים; אשתו של אסד ניסה לברוח מסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות בלבנון ובאופוזיציה הסורית מסרו ב-29 בינואר 2012 על קרבות קשים הנערכים בין הצבא הסורי לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" שבמהלכם נהרגו לפחות 66 בני-אדם. מקורות נוספים ציינו כי בימים האחרונים נהרגו ליד הגבול הלבנוני לפחות 33 בני-אדם בהתקפה של הצבא הסורי מהדיוויזיה הרביעית (בפיקודו של מאהר אל-אסד) על מוקדים בהם פעלו מורדים מקומיים ועריקים. מקורות בסוריה מסרו במהלך היום על קרבות קשים שנערכו באזור דמשק בין הצבא הסורי לאנשי "הצבא הסורי החופשי" שהצליח לתפוס עמדות חשובות מסביב לעיר בימים האחרונים. הצבא הסורי נכנס לאזורים אחדים תוך כדי ירי כבד של טנקים ומקלעים. קרבות ועימותים רבים היו במהלך היום גם בעיר אל-חמה, חומס, דיר אל-זור, דרעא ובכל מחוז אידליב. בימים האחרונים התגבר זרם העריקים מהצבא הסורי. האופוזיציה הסורית הצליחה לנתק אזורים רבים ברחבי סוריה מהשליטה של המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקור הצבאי רשמי בסוריה מסר על הריגתם של 6 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור דמשק. גורמים בכירים בסוריה מסרו כי אין מנוס מהחלפתו של אסד אם בדרך של הסכמה או בהפיכה צבאית יזומה. על פי סימנים אחדים מפקדים בכירים בסוריה מתכננים לחבור לאופוזיציה כדי להגיע להסכמות לקראת הרגע המכריע בו יופל המשטר העלווי. מקורות בתוך סוריה מסרו ב-29 בינואר 2012 כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו יותר מ-200 בני-אדם מירי של חיילים סורים. גורמים המתנגדים למשטר פרסמו במהלך הימים האחרונים סרטונים קשים בהם נראים משפחות, ילדים, נשים ולוחמים שנהרגו מירי של חיילים סורים ושל כנופיות "השביחה" העלוויות. בשעות הלילה האחרון נערכו קרבות קשים גם במחוז אידליב בין כוחו שריון סורי לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". לוחמי האופוזיציה הצליחה במקרים אחדים להשתלט על רשתות תקשורת צבאיות דרכה הם מנהלים ומתאמים בין הכוחות השונים הפועלים נגד המשטר. גם באזור דמשק נרשמו עימותים אלימים בין הצבא הסורי לבן לוחמי האופוזיציה המנסים להגיע לדמשק בפעולת ראווה שתערער עוד יותר את בטחונו של המשטר. המטרה של לוחמי האופוזיציה הוא להטיל מצור על דמשק. גורם בכיר באופוזיציה הסורית הפועלת מטורקיה רמזו על מגעים בינם לבין גורמי מודיעין מערביים. ארגונים כורדים הפועלים במזרח סוריה החליטו לקיים מגעים הדוקים יותר עם כוחות האופוזיציה של סוריה הפועלים בטורקיה. המורדים בסוריה מסרו כי כוחותיהם סיכלו ניסיון בריחה של אשתו של אסד וקרובים נוספים דרך נמל-התעופה של דמשק. ראש ענף "פלסטין" במודיעין הסורי, גנרל מחמוד חלוף, ערק יחד עם 300 מחייליו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור וירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם (4 מהם חשודים כטרוריסטים) בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברחבי עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור והיתקלויות בין חיילים לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בינואר 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". כמו כן נמסר מפי דוברי הארגון שהם דוחים את בקשתה של ממשלת ניגריה לפתוח בדיאלוג כדי להביא לפתרון המתיחות הדתית בין מוסלמים לנוצרים בניגריה. הארגון דוגל במלחמת ג'יהאד מלאה ונרחבת נגד הנוצרים בניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: