Monday, January 23, 2012

53 הרוגים נוספים בסוריה; 9 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בסומלילנד; 2 הרוגים בפקיסטן; הרוג בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; משקיף או"ם נהרג בדארפור; נשיא תימן לשעבר עזב לארה"ב; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בינואר 2012 על 40 הרוגים נוספים באירועים של ה-22 בינואר 2012 שהיו באזור העיר אדליב במהלך עימותים אלימים בין חיילים סורים לבין אזרחים שיצאו להפגין נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. על-פי הערכות אחדות נהרגו במהלך היום כ-100 בני-אדם. האופוזיציה הסורית פרסמה סרטונים מזעזעים של ההרוגים באירועים הללו. לטענת התושבים, כל ההרוגים נורו בידי שירותי-הביטחון של סוריה שפעלו במחוז. מקורות תקשורתיים מסרו על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים. במהלך היום היו עימותים נוספים בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מפגינים באזור דרעא ואל-חמה. אנשי "הצבא הסורי החופשי" הצליחו להשתלט על העיירה דומא הנמצאת כ-10 קילומטר מדמשק. שרי-החוץ של המדינות הערביות החברות בליגה-הערבית שהתכנסו בקהיר ב-22 בינואר 2012 החליטו להאריך בחודש אחד את שהותם של המשקיפים בסוריה. סעודיה החליטה להוציא מסוריה את המשקיפים הפועלים בשמה, וכן היא קראה לשלוח חיילים לסוריה כדי להפסיק את שפכיות הדמים. ארגונים סורים בחו"ל מסייעים בכסף ובנשק לארגוני האופוזיציה הפועלים בתוך סוריה נגד המשטר העלווי של אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 5 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קאפיסה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם חיילים אפגנים שפעלו בדרום-אפגניסטן במסגרת מבצע צבאי יזום נגד פעילי הארגון.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים על בסיס אתני בעיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בארבעה תקריות טרור שהתבצעו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה פעילי בכיר בארגון אל-קאעידה הפועל באזור העיר מוסול. ארגונים לזכויות-אדם בעיראק מזהירים כי עיראק הופכת למדינת-משטרה לאור העוינות העדתית העמוקה השוררת במדינה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים וחייל תימני אחד בעקבות היתקלות בין אנשי כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נודע על יציאתו של נשיא תימן לשעבר, עלי עבדאללה סאלח, לארה"ב להמשך טיפול רפואי בעקבות פציעתו לפני חודשים אחדים.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה באזור מוגדישו. מקור בריטי מסר שהטרוריסט החזיק באזרחות בריטית.
--
סומליה – סומלילנד: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 6 אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון המקומיים של סומלילנד.
--
סודאן - דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתו של משקיף מטעם האו"ם בחבל דארפור מירי של פעילי טרור מקומיים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים במסדרת פיגועים נוספים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. בשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 200 בני-אדם בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בינואר 2012 על הריגתם על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות קשים שפרצו באזור העיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים מסרו ב-22 בינואר 2012 על ירי של טיל קאסם שנורה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: