Monday, January 16, 2012

25 הרוגים בתימן; 21 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים בסומליה בהפצצה של קניה; 11 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בניגריה; מזכ"ל האו"ם מבקש מאסד להפסיק את ההרג של האזרחים המפגינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 16 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אידליב. ככול היודע זו הפעם הראשונה בה נהרגים אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה באזור זה. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים במחוז אידליב. מזכ"ל האו"ם הפציר באסד להפסיק את מסע ההרג של האזרחים בסוריה לנוכח דרישתם להביא לשינוי פוליטי במדינה. קציני צבא סורים שערקו לשורות האופוזיציה הקימו פורום ביטחוני אופרטיבי הפועל מטורקיה. הנשיא הסורי הכריז על חנינה לכול מי שיניח את נשקו ויסגיר את עצמו לידי כוחות-הביטחון. תנועת האחים המוסלמים הסורית חזרה לפעול באורח מלא בעיר אל-חמה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במסגד שיעי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ואל-קאעידה הפועלים במרכז פקיסטן. כמו כן נמסר ב-15 בדצמבר 2012 על הריגתן של אמו ואחותו של פקיד ממשלה בכיר באזור בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור הסוואט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפועל במזרח המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועל במחוז פקטיקה. שעות אחדות לאחר מכן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוש קושט.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על בנייני ממשלתיים הפועלים באזור העיר רמאדי.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 25 חמושים בקרבות שפרצו בין מליציות סוניות למיליציות שיעיות הפועלות בצפון תימן. כמו כן נמסר כי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה השתלטו על עיירה בדרום תימן וכנראה ישנם חטופים בעלי אזרחות זרה.
--
קניה - סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית של הצבא הקנייתי על בסיסי מחבלים הנמצאים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים, בעיקר על בני העדה הנוצרית. ארגון "בוקו חראם" מבקש לסלק את כל הנוצרים מניגריה ולהכפיף את כל האוכלוסייה לחוקי השריעה (ההלכה המוסלמית). לאור ההתקפות הרצחניות של פעילי הטרור המוסלמים, ממשלת ניגריה הכריזה של מצב-חירום באזורים אחדים בהם מתגוררים נוצרים. אם לא יימצא פתרון במהלך השנה הקרובה, לא מן הנמנע שניווכח בחלוקתה של ניגריה לשתי מדינות – מוסלמית ונוצרית – כפי שאירע בדרום-סודאן בשנת 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: