Saturday, January 21, 2012

40 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 15 הרוגים בסוריה; 12 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בצפון-סודאן; 7 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים בסומליה; 3 חיילים נהרגו בתימן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בעיראק; הרוג בטורקיה; הרוגה בתאילנד; אספסוף מוסלמי תקף נוצרים במצרים; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד פרסום דו"ח הביניים של ועדת המשקיפים מטעם הליגה הערבית שנשלחה לסוריה לפני שבועות אחדים. מקורות בעדה הנוצרית בסוריה מסרו כי מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר ב-15 במרס 2011, נרצחו בידי חמושים בלתי-מזוהים כ-100 מבני העדה. כמו כן נמסר על חטיפות של גברים נוצרים ושל נשים נוצריות שהיו בהריון. במקרים אחדים נמצאו גופות של נוצרים עם סימנים רבים של פציעות ופגיעות מכוונות. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על סדרת התנקשויות של פקידים ואנשי צבא בכירים שהתבצעה במהלך השבוע האחרון כדי לאותת למשטר הסורי על יכולותיהם האופרטיביות של הכוחות החמושים העומדים לרשותה של האופוזיציה הסורית. תושבים מקומיים בסוריה מסרו ב-20 בינואר 2012 על הפגנות של אזרחים שהתקיימו באל-חמה, דרעא, במחוז אידליב, באזור דמשק, בדיר אל-זור, בקמישלי ובחומס. סוריה קרובה להפיכה צבאית בכל רגע. ארה"ב שוקלת לסגור את השגרירות אמריקאית בדמשק מטעמי ביטחון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 10 חיילי נאט"ו במהלך היממה האחרונה באפגניסטן. 6 חיילים נהרגו בהתרסקות מסוק. 4 חיילים נוספים נהרגו מירי של חייל אפגני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו שנערכה במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור עדן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו במחנה פליטים באזור העיר מוגדישו ליד השגרירות לשעבר של ארה"ב.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם נוספים באירועים האלימים שהתרחשו במדינת ג'ונגליי בימים האחרונים. מקורות באו"ם מסרו על 120,000 תושבים שנפגעו בדרך כלשהי מהאירועים של הימים האחרונים. עד כה נהרגו 86 בני-אדם.
--
צפון-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בצפון סודאן מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור בהיתקלות של חיילי הצפון עם מורדים הפועלים במדינת הנילוס הכחול.
--
מצרים – טרור – נוצרים: מקורות בעדה הקופטית במצרים מסרו ב-20 בינואר 2012 על אספסוף מוסלמי שתקף במצרים עילית כנסייה קופטית והצית חנויות ובתים של תושבים קופטים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתו של תושב כורדי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במזרח המדינה. ארגון ה-PKK מיהר למסור תגובה כי לאירוע אין שום קשר לארגון.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתה של אישה מוסלמית שהייתה אלמנתו של תושב מקומי שנרצח גם הוא בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד. מקורות מקומיים הוסיפו שפעילי הטרור המוסלמים הפועלים בדרום מתנגדים לכול שיתוף פעולה עם השלטון המרכזי. מידע נוסף: מקורות דיפלומטיים בתאילנד הזהירו ב-16 בינואר 2012 כי הטרור האסלאמי בדרום תאילנד עלול להוות בעיה אזורית אקוטית בדומה למה שמתרחש בתימן ובאפגניסטן. מאז שנת 2004 נהרגו 5,243 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות שמקורן בדרום תאילנד. גורמים נוספים מסרו כי מידי יום נהרגים בדרום תאילנד בממוצע 2 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות. ועם זאת, עלינו לציין שרק מעט מאוד מהנעשה בדרום תאילנד מגיע לתקשורת הבינלאומית. בשנת 2011 נהרגו בדרום תאילנד 535 בני-אדם, ובשנת 2010 נהרגו 521 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות. 59 אחוזים מההרוגים היו מוסלמים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 בינואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 בינואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרת פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בעיר קאנו שבצפון-ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: