Saturday, January 28, 2012

100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים במאלי; 32 הרוגים בעיראק; 38 הרוגים בסומלילנד; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 פקיסטנים נהרגו מירי של חיילים איראנים; 2 הרוגים בדארפור; הרוג בקווקז; חייל נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 384 ילדים נהרגו בסוריה מירי של חיילים סורים בשנה האחרונה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד מפגינים ואזרחים בערים אחדות ברחבי סוריה. בעיר אל-חמה נהרגו לפחות 45 בני-אדם בהפגזה של הצבא הסורי. עשרות הרוגים היו גם בעיר חומס ובאזורים ליד דמשק. זהו אחד מהימים הקשים ביותר שעברו על סוריה מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. מקורות מקומיים מסרו על "טבח נורא" המתחולל בערים חומס ואל-חמה. שכונות רבות בעיר נמצאות תחת הפגזות קשות הגורמות להרג בקרב האזרחים ולהרס רב. כנופיות "השביחה" פועלות ברחבי העיר במסע של הרג ואונס המוני של תושבים המתגוררים בשכונות של מוסלמים סונים. גורמים מקומיים בסוריה מבקשים לקיים חקירה עמוקה על-ידי גורמים בינלאומיים כדי לברר את מה שהתחולל בחומס בימים האחרונים. "הצבא הסורי החופשי" פרסם סרטון בו מופיעים איראנים שנשלחו לעזור לכוחות הדיכוי של בשאר אל-אסד. גורמי אופוזיציה בסורי העלו גם סרטונים בהם נראים ילדים שנורו בידי חיילים סורים ובידי כנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות למען המשטר. במהלך שלושת הימים האחרונים (25-27 בדצמבר 2012) נהרגו לפחות 200 בני-אדם מירי של חיילים סורים ובקרבות שפרצו בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. גורמים בליגה-הערבית מסרו כי הם מיואשים ומתוסכלים לחלוטין מהתנהגותו של אסד. גורמים אלה ציינו כי גם רוסיה וסין אינן מצליחות להבין את ההתנהלות של בשאר אל-אסד לנוכח האירועים האלימים המתחוללים במדינה מאז ה-15 במרס 2011. גוברת ההערכה שהפיכה צבאית בסוריה קרובה מתמיד, משום שאסד מסכן את עתידה של סוריה כמדינה עצמאית. מקורות באו"ם מסרו על הריגתם של 384 ילדים שנהרגו בסוריה מירי של חיילים סורים. מקורות בעיר חומס מסרו כי העיר שרויה בהלם לנוכח הריגתם של 14 בני משפחה אחת, כולל נשים וילדים, בידי כנופיות "שביחה" הפועלות למען המשטר. התקשורת במצרים דיווחה של מפגינים סורים שפרצו לשגרירות סוריה בקהיר במחאה על אירועי הדמים מהמתחוללים בסוריה בימים האחרונים. ראש במשלחת המשקיפים מטעם הליגה-הערבית הפועלת בסוריה, מוחמד דאבי, מסר ב-27 בינואר 2012 כי במהלך שלושת הימים האחרונים האלימות החריפה בסוריה. בהתאם לספירה הנערכת על-ידי מגזין זה – מגזין המזרח התיכון – במהלך השבוע האחרון נהרגו מאות בני-אדם מירי של חיילים סורים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת ינואר 2012 נהרגו באפגניסטן 32 חיילי נאט"ו. בשנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילי נאט"ו, וזאת בהשוואה לשנת 2012 שבמהלכה נהרגו 711 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות אווירית יזומה נערכה במחוז קוראם.
--
פקיסטן – איראן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 6 פקיסטנים מירי של חיילים איראנים שפעלו מעבר לגבול באזור השוכן מחוז קוויטה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 31 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפעולים באזור העיר בגדאד.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של מורדים מקומיים.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים וצבאיים במאלי מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של לפחות 50 חיילים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בשיתוף פעולה עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי. פעילי טרור מקומיים בשבטי ה"טוארג" עורכים התקפות רבות באזורי הגבול בין מאלי למאוריטניה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסי מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתו של פעילי טרור מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים באזור צפון הקווקז.
--
סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-27 בינואר 2012 על הריגתם של 38 בני-אדם בקרבות שנערכו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בסומלילנד.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-27 בינואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: