Thursday, January 5, 2012

20 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים באפגניסטן; 11 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בלוב; 3 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בסומליה; 2 ילדים נהרגו בעיראק; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; נערה נהרגה בניגריה בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 בינואר 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של חיילים סורים נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים בסוריה מסרו כי מריבת ההרוגים היו מירי של צלפים שפעלו באזור העיר אל-חמה וחומס. גורמי אופוזיציה ממשיכים לאיים את המשטר כי הם יגבירו את ההתקפות על כוחות-הביטחון אם אלה לא יחדלו מירי לעבר אזרחים. במהלך היממה הקודמת נגרם נזק לצינור גז באזור העיר חומס – כנראה מפעולה של כוחות חמושים המתנגדים למשטר. גורמי אופוזיציה בכירים טוענים כי אנשי הממשל הסורי מטעים את המשקיפים מהליגה-הערבית ומובילים אותם לשכונות שבהן מתגוררים נאמני המשטר כדי להראות שהתושבים רגועים. כמו כן נמסר כי אנשי המשטר מזייפים את שמותיהן של שכונות ועיירות כדי להטעות את המשקיפים מטעם הליגה-הערבית. גורמים צבאיים באופוזיציה הסורית טענו פעם נוספת שאם כוחות-הביטחון לא יחדלו מהרג של אזרחים סורים, מפקדי המורדים יגבירו את התקפותיהם על כוחות של בשאר אל-אסד. המפקח הראשי לביקורת פיננסית בממשלה הסורית ערק. לאחר עריקתו מסר האיש כי הנשיא אסד הקציב 2 מיליארד לירות סוריות כדי לממן את כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 בינואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם נוספים בסדרת הפיצוצים שהייתה יום קדום לכן ברחבי אפגניסטן. ארגון הטליבאן לקח על עצמו את האחריות לפיגועים הללו. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה במקומות אחדים ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 בינואר 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות אווירית של הצבא הפקיסטני שפעל במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-4 בינואר 2012 על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים נוספים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית שנערכה ביממה הקודמת בדרום המדינה. עד כה נהרגו 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ו-2 חיילים תימנים.
--
סומליה – קניה - טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-4 בינואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית קנייתית בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 בינואר 2012 על הריגתה של נערה מירי של פעילי טרור מוסלמים שתקפו עמדת משטרה בצפון המדינה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלבו מסרו ב-4 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות הפועלות באזור טריפולי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: