Friday, January 13, 2012

57 הרוגים בדרום-סודאן; 26 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 19 הרוגים בסוריה; 7 שוטרים נהרגו בקניה; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; 47 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן בחודש האחרון בפעילות צבאית יזומה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 19 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים ועריקים ברחבי סוריה – מרבית ההרוגים היו בעיר דיר אל-זור. הצבא הסורי הכריז על כוננות עליונה לקראת סיום "תפילת יום השישי" של ה-13 בינואר 2012. מקורות רשמיים בליגה-הערבית מסרו ב-12 בינואר 2012 כי אין ביכולתם של המשקיפים לעצור את ההרג בסוריה. מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-12 בינואר 2012 על כוונותיהם של כוחות נאט"ו להטיל על סוריה אזורים "האסורים לטיסה" בדומה למה שהתרחש בתקופתו של קדאפי עד להריגתו בידי המורדים. משקיפי הלידה-הערבית עושים הכנות לקראת יצאתם מסוריה כבר בימים הקרובים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 2 אזרחים ועל פציעתם של 7 נוספים בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 47 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל מעצרם של 241 נוספים בפעילות צבאית שנערכה נגד הארגון במהלך החודש האחרון.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 14 חיילים פקיסטנים בהתקפה יזומה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 5 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור הגבול בין סומליה לקניה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. מקור אחר ציין כי זו הייתה פעולה עצמאית של טרוריסט מוסלמי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים סונים לפעילי טרור מוסלמים שיעים במחוז סעדה שבצפון-תימן. בחושים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם באירועים הללו המתרחשים בצפון-תימן בו יש ריכוז גדול של שיעים הנתמכים בידי איראן.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-12 בינואר 2012 על הריגתם של 57 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות שבטיות הפועלות במחוז ג'ונגליי. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר הפועלת בצפון-סודאן מעניקה תמיכה למיליציות אחדות כדי להגביר את העוינות השבטית בדרום-סודאן ולערער את שליטתה של הממשלה המקומית במדינה הצעירה שקיבלה את עצמאותה לפני חודשים אחדים. במהלך החודשים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: