Saturday, January 14, 2012

15 אזרחים ו-8 חיילים נהרגו בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בתימן; 4 הרוגים באפגניסטן כולל מושל קנדהאר; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בסומליה; אלימות רצחנית בניגריה נגד נוצרים; טיל נורה לעבר ישראל; טרוריסט מוסלמי מלבנון נתפס בבנגקוק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בינואר 2012 על הפגנות רבות שנערכו בכל רחבי סוריה בתמיכה ב"צבא הסורי החופשי". מאות חיילים עריקים במחוז אידליב יצאו בהכרזה על רצונם העז להביא לסיומו של המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. לאחר תפילת יום השישי נערכו הפגנות נוספות של אזרחים במקומות רבים תוך-כדי קריאות רמות למערב להתערב בנעשה בסוריה. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היום נהרגו עשרות אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו באזור דיר אל-זור, בחומס, באל-חמה, בדרעא ובכל מחוז אידליב. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 8 חיילים סורים בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל בצפון המדינה. צרפת פתחה בחקירה בנוגע להריגתו של עיתונאי צרפתי מירי של חיילים סורים בעיר חומס ב-11 בינואר 2012. גורמים רשמיים בנאט"ו מסרו כי אין להם תוכנית להטיל על סוריה איסור על טיסה באזורים מסוימים. גורמים בליגה-הערבית הזהירו שסוריה גולשת למלחמת-אזרחים עקובה מדם. בשעות הערב של ה-13 בינואר 2012 נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של חיילים סורים וירי של טנקים שפעלו בעיקר באזור מחוז אידליב. אורגנים לזכויות אדם בלבנון מסרו כי מספרם של הפליטים הסורים הנמצאים בלבנון הגיע ל-5,238 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם (כולל המושל של מחוז קנדהאר) בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 4 חיילים פקיסטנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. כמו כן מקור צבאי בפקיסטן מסר על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים נוספים בהיתקלות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי יום קודם לכן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים ו-4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בהיתקלות שהתרחשה בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של עובד סיוע בכיר ונהגו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה הביעו ב-13 בינואר 2012 את דאגתם לנוכח התגברות פעולות הטרור של מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נגד הנוצרים המתגוררים בניגריה. דוברים רשמיים מסרו שבשבועיים האחרונים נהרגו 215 בני-אדם חפים-מפשע בפעולות טרור אסלאמיות.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-13 בינואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. כמו כן נמסר על אזהרת-מסע לישראלים על חשש מפיגוע המוני בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון חיזבאללה בעיר בנגקוק, תאילנד. מקורות רשמיים בתאילנד מסרו על מעצרו של טרוריסט מוסלמי מארגון חיזבאללה שתכנן, יחד עם אדם נוסף שהצליח להימלט, שורה של פיגועים נגד מטרות יהודיות בבנגקוק.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-13 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם (2 טרוריסטים, שוטר ואזרח) בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: