Wednesday, January 4, 2012

28 הרוגים בפקיסטן; 27 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים בתימן; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 חיילים נהרגו בתאילנד; 2 הרוגים בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; חילופי-אש בלוב;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתם של לפחות 9 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר מפי מקורות בסוריה על הריגתם של 18 חיילים סורים בקרבות עם עיריקים בעיר דרעא. מקורות נוספים בסוריה ומחוצה לה מסרו כי עימותים אלימים מאוד התרחשו באזורים רבים כמו בחומס באל-חמה, בדרעא, בכל מחוז אידליב ובאזור העיר קמישלי במזרח סוריה. גורמים בתוך סוריה מסרו כי כנופיות "השביחה" העלוויות ממשיכות לפעול באלימות כלפי האזרחים במקומות אחדים ברחבי המדינה למרות יציאתם של כוחות הצבא ממרכזי הערים. מקור סורי רשמי מסר כי הנשיא הסורי התייעץ עם מנהיגים בעולם-הערבי על סדרת הצעדים שיש לנקוט בהם כדי להביא לרגיעה בסוריה. חברי הליגה-הערבית קראו לקיים פגישה דחופה כדי לדון בשאלה האם להוציא את משלחת הפקחים של הליגה מסוריה לאור פעילותם האלימה של כוחות-הביטחון כלפי האזרחים. בתוך כך, הליגה-הערבית גינתה את המשטר על ההרג המתמשך של האזרחים למרות הבטחותיו של אסד בעניין. קולונל ריאד אל-אסעד, מפקד "הצבא הסורי החופשי", הזהיר שאם עבודתם של המשקיפים מטעם הליגה-הערבית לא תהייה אפקטיבית, המורדים יגבירו את ההתקפות החמושות על הצבא הסורי.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע של מחבל מתאבד מארגון הטליבאן שפעל במרכז מסחרי באזור העיר קנדהר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתרחשו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. כמו כן מקורות צבאיים מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתם של 23 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל במחוז אורקזאי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בקשמיר הפקיסטנית מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב3 בינואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-3 בינואר 2012 על חילופי-אש שפרצו בעיר טריפולי בין שתי מיליציות לוביות שבטיות הפועלות בעיר טריפולי ובעיר סירט. מאז חיסולו של קדאפי פורצים מידי יום ביומו עימותים אלימים בין קבוצות מורדים הפועלות באזורים שונים ברחבי לוב. אולם, מעט מאוד מהאירועים הללו מגיעים לידיעת התקשורת.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 11 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-3 בינואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים תימנים ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך היתקלות שנערכה בדרום המדינה. מקורות צבאיים מסרו כי בחילופי-האש עם אנשי ארגון אל-קאעידה, הצבא השתמש בירי כבד של ארטילריה. בשנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים אלימים בין אנשי כוחות-הביטחון של תימן לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה השולטים בחלקים רחבים של דרום-תימן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: