Sunday, January 8, 2012

60 טרוריסטים נהרגו בסומליה; 21 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בניגריה; 5 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; מפקד בכיר בארגון הטליבאן חוסל בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 21 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים טענו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו מפגינים בעיר חומס, אל-חמה, דרעא ודיר אל-זור. האופוזיציה הסורית האשימה את המשטר בזיוף אירועים שהתרחשו בזירת הפיגוע שהיה בדמשק ב-6 בינואר 2011. בסרטון אחד נראה "פגוע הלם" מתחזה, ובסרטון השני נראה מישהו מניח שקים של ירקות ליד כתמי דם, וזאת במטרה להוכיח שעוברי-אורח נפגעו בפיגוע. למרות הפיצוץ הקשה ומספר ההרוגים שפורסם בידי השלטונות הסורית, בתמונות לא רואים שקיות שניזוקו בפיגוע. התקשורת הערבית דיווחה על עריקתו של קולונל סורי, בשם עפיף מחמוד סוליאמן, יחד עם 50 מחייליו בעקבות מעשים אלימים מאוד שהם היו עדים להם. בנוסף לכך, מפקד "הצבא הסורי החופשי" קולונל ריאד אל-אסעד הזהיר פעם נוספת את השלטונות הסורים לנוכח גלי האלימות של הימים האחרונים בהם נהרגו עשרות בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 5 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הראט.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתו של מפקד בארגון הטליבאן בקרבות ירי שהיו בעיר קראצ'י בין מיליציות אתניות-דתיות הפועלות ברחבי העיר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעיראק קרוב ל-100 בני-אדם בפיגועי טרור.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 60 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית של הצבא הקנייתי שפעל נגד בסיסי טרור הנמצאים בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 15 נוצרים שהתפללו בכנסייה בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. במהלך הימים אחרונים נהרגו לפחות 44 בני-אדם בפיגועי טרור של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בניגריה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם שוטרים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: