Wednesday, January 25, 2012

60 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בעיראק; 10 חיילים אתיופים נהרגו בסומליה; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 3 הרוגים נוספים בלוב; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 הרוגים נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; הרוג בקשמיר; הרוג נוסף בפקיסטן בהתקפה על בית-ספר; צה"ל תקף בעזה; התקפה אווירית של סודאן על מחנה פליטים בדרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 60 אזרחים סורים מירי של חיילים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כוחות-הביטחון של סוריה פשטו עם כלים כבדים לאזורים אחדים בעיר חומס שם נהרגו עשרות בני-אדם מירי כבד של חיילים סורים לעבר בתי האזרחים. מקורות מקומיים מסרו כי כוחות-הביטחון של סוריה תפסו את כל היציאות והכניסות לעיר חומס. מקורות בליגה-הערבית מסרו על כוונתן של מדינות ערביות נוספות להוציא את המשקיפים הפועלים בסוריה מטעם הליגה-הערבית הן משום שעבודתם אינה אפקטיבית והן לאור המצב הביטחוני הרעוע בסוריה המאיים על שלומם של המשקיפים. הודעה זו באה יום אחד לאחר הודעתה של סעודיה על כוונתה להוציא מסוריה את המשקיפים הפועלים מטעמה. תושבים מקומיים בסוריה מסרו במהלך היום על התקפות שנערכו על יחידות צבאיות שנפגעו בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועלים באזורים רבים ברחבי המדינה. בשעות הערב של ה-24 בינואר 2012 המדינות הערביות במפרץ-הפרסי הודיעו על כוונתן להוציא את המשקיפים מסוריה. גורמי אופוזיציה סוריים בכירים מסרו כי הם מייחלים להעביר את העניין הסורי לידי מועצת-הביטחון של האו"ם. שר-החוץ הסורי, ואליד אל-מועלם, תקף את ההחלטה של החברות הערביות שהחליטו להוציא את המשקיפים מסוריה, וכן הוא טרח להצהיר ש"יודע לו שהליגה-הערבית החליטה על המלצות כאשר מראש היה ברור לחברות בליגה-הערבית שסוריה תתנגד להן".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפעול במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור נוספים בחיסול-הממוקד האמריקאי שנערך בפקיסטן ב-23 בינואר 2012. בהתאם להודעה זו נהרגו בהתקפה 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על בית-ספר השוכן בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם חיילים תימנים שפעלו באזור מחוז אביאן בדרום המדינה.
--
סומליה – אתיופיה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 10 חיילים אתיופים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על בסיס של הצבא האתיופי הנמצא במרכז סומליה. ממשלת אתיופיה מסייעת לשלטון המרכזי במוגדישו להילחם בארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר שהאו"ם פתח משרד בעיר מוגדישו ב-24 בינואר 2012 לאחר 17 שנים של היעדרות מעיר הבירה בעקבות מלחמת-האזרחים בסומליה שהקשתה על פעילותו של האו"ם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בצפון ניגריה. בשנים האחרונות נהרגו מאות בני-אדם בפיגועי טרור של ארגון "בוקו חראם" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בצפון המדינה.
--
לוב - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בקרבות שפתרו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות באזור טריפולי. אחת מהמיליציות מורכבת מנאמניו לשעבר של קדאפי שנרצח בידי מורדים לפני חודשים אחדים. עד כה נהרגו בקרבות לפחות 7 בני-אדם. המיליציה של קדאפי הצליחה להשתלט על עיירה באני-וואליד השוכנת כ-150 ק"מ דרומית-מזרחית לעיר טריפולי.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-24 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בינואר 2012 על התקפה אווירית על בסיסי טרור ברצועת-עזה בעקבות ירי של טילים ופצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. מקור תקשורתי ברצועת-עזה מסר על 2 פצועים בהתקפה האווירית.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות באו"ם מסרו ב-24 בינואר 2012 על התקפה אווירית של הצבא הסודאני על מחנה פליטים הנמצא בדרום-סודאן המאוכלס ב-5,000 תושבים. ככול הידוע נעדרים 15 בני-אדם בעקבות ההתקפה. האו"ם גינה את המעשה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: