Sunday, January 1, 2012

20 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בניגריה; 2 חיילים נהרגו בתימן; 2 כורדים נהרגו בטורקיה; הרוג בתאילנד; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; קרבות בסומליה; עימותים אלימים בין מוסלמים לקופטים במצרים; האופוזיציה הסורית מתאחדת נגד אסד; 600 טילים נורו לעבר ישראל בשנת 2011; מצב חירום הוכרז בצפון ניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות בסוריה מסרו ב-31 בדצמבר 2011 כי ההפגנות שנערכו לאחר תפילות "יום השישי" היו הגדולות ביותר נערכו בסוריה מאז שהחלה המחאה העממית נגד המשטר ב-15 במרס 2011. במהלך ההפגנות נהרגו לפחות 43 בני-אדם – אחדים מהם היו חיילים סורים שנורו בידי חמושים. במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים אלימים רבים בין כוחות הצבא לבין מפגינים ועריקים, וכתוצאה מכך נהרגו לפחות 20 בני-אדם במחוז אידליב, חומס ודרעא. המשקיפים של הליגה-הערבית הנמצאים בסוריה מסרו כי הוטלה עליהם משימה להשיב את הביטחון לאזרח הסורי ולא לחתור לסילוקו של אסד מהשלטון. ועם כל זאת, הולך ומתחוור כי המשטר הסורי מאבד את המאחזים האחרונים שלו גם באזור העיר דמשק. הצבא הסורי שולט לחלוטין על מרבית דמשק ועל נקודות אסטרטגיות, אך במרבית האזורים הצבא מנהל קרב מאסף עם המפגינים ואנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על הסכם שנחתם בין שני ארגוני האופוזיציה הגדולים הפועלים נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. ההסכם לשיתוף-פעולה נחתם בקהיר ב-30 בדצמבר 2011. "המועצה הלאומית הסורית" ו"הוועדה הלאומית המתאמת לשינוי דמוקרטי" מאוחדות בדעה שאסד חייב לסיים לאלתר את תפקידו וכי בסוריה חייב לקום משטר דמוקרטי. כמו כן נמסר בהודעה המשותפת שארגוני האופוזיציה מתנגדים להתערבות צבאית מערבית בסוריה, אך הם אינם מוציאים מכלל חשבון התערבות צבאית של מדינות ערב כדי להחזיר את היציבות הביטחונית לסוריה. תושבי סוריה אבלים על הריגתו של באסיל אל-זאייד בידי צלף סורי. אל-זייאד היה אזרח-עיתונאי שהביא צילומים ייחודיים של ההתקוממות העממית בעיר חומס.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוויטה באזור הגבול עם אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 ילדים מירי של פצצה שהופעלה באזור לאנדי קוטאל.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 אנשי מיליציה אנטי אל-קאעידה מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז דיאלה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילים תימנים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפעולים בדרום תימן.
--
קניה – סומליה – אתיופיה: מקורות צבאיים בקניה ובאתיופיה מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על התקפות צבאיות יזומות שערכו שתי המדינות הללו על בסיסי טרור של ארגון "אל-שבאב" הנמצאים בתחומי סומליה. על-פי הידיעות שנמסרו מפי מקורות צבאיים שונים, סביר להניח שישנם הרוגים אחדים בקרב פעילי הארגון המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים ציינו שפעילי הטרור נסוגו לאזורים בטוחים יותר. כמו כן נמסר מפי מקורות באו"ם ב-31 בדצמבר 2011 על הריגתו של מנהיג סומלי מקומי שפעל במחנה פליטים של סומלים שהוקם בצפון קניה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה. מקור אחר ציין כי הכוונה של פעילי הטרור הייתה לשדוד בנק. כמו כן נמסר שנשיא ניגריה הכריז על מצב חירום בצפון-המדינה לאור ההתקוממות של גורמים מוסלמים רדיקליים הפועלים בצפון-ניגריה. ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם" אחראי לשורה ארוכה של פיגועי טרור רצחניים שגרמו למותם של מאות בני-אדם מאז תחילת שנת 2011.
--
מצרים – קופטים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על עימותים אלימים בין מוסלמים לקופטים על רקע ציור של קריקטורה של הנביא מוחמד שהתפרסמה באינטרנט בידי קופטי. בעקבות האירועים שהיו בדרום מצרים נהרסו בתים אחדים של קופטים ונפצעו לפחות 5 שוטרים. מקורות תקשורתיים במצרים מסרו כי הקופטי נעצר בידי שירותי-הביטחון של מצרים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים הפועלים נגד חברי המחתרת הפועלת במזרח טורקיה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הפגנות אלימות שפרצו במזרח טורקיה בעקבות הריגתם של 35 כורדים בהפצצה אווירית של הצבא הטורקי. בתחילה נמסר מפי גרום צבאי בכיר על הריגתם של 35 אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. אולם, שעות אחדות לאחר מכן התברר כי בהפצצה נהרגו 35 בני-אדם שעסקו בהברחת סיגריות בלבד.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 3 נוספים סדרה של התקפות טרור שנערכו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-31 בדצמבר 2011 על ירי של כ-600 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה במהלך שנת 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: