Sunday, January 22, 2012

180 הרוגים בניגריה בהתקפת טרור רצחנית; 60 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בלבנון; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; מנהיג סוני נרצח באיראן; הרוג בעיראק; 160 הרוגים בעיראק מאז תחילת 2012; פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל; שרי הליגה-הערבית מתכנסים בקהיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל נגד משאית שהובילה אסירים סורים במחוז אידליב. מקור רשמי בסוריה מסר גם על התקפה של "טרוריסטים" על אמבולנס שהגיע לזירת הפיגוע כדי לסייע לנפגעים. עוד 22 הרוגים היו מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים בצפון סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 23 חיילים סורים בקרבות שהיו במחוז אידליב עם עריקים שהצטרפו לאופוזיציה הסורית. במהלך היום נערכו הפגנות נוספות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד באזור דמשק, חמוס, אל-חמה, במחוז דרעא, במחוז אידליב ובדיר אל-זור. האופוזיציה הסורית מסרה ב-21 בינואר 2012 שהיא מתכוונת לפרסם דו"ח נגדי לדו"ח שיתפרסם מטעם משלחת המשקיפים של הליגה-הערבית שהגיעה לסוריה ב-26 בדצמבר 2011. בעניין זה נמסר על יציאת של כ-40 משקיפים ערבים מסוריה. המצב הביטחוני בסוריה החמיר בשבועות האחרונים, ויש סימנים לכך שהצבא הסורי מתכנן לתפוס בכוח את משוכות השלטון. אחמד אל-טייב, השיח' הגדול של אל-אזהר, הצהיר ב-21 בינואר 2012 שהתערבות ערבית בסוריה תמנע התערבות חיצונית של מדינות זרות בענייני סוריה ובענייניהן של מדינות ערביות נוספות. הצהרה זו באה לקראת כינוס שרי הליגה הערבית לדיון מיוחד בנושא הסורי שיתקיים בקהיר ב-21 בינואר 2012. על-פי הערכות אחדות נהרגו עד כה כ-6,000 אזרחים וכ-2,000 אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של כ-180 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בהתקפה רחבת-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו יום קודם לכן בעיר קאנו, המאוכלסת ב-9 מיליון תושבים, שבצפון-ניגריה. ההתקפה כללה גם סדרת פיגועים נגד כוחות-הביטחון של ניגריה. גורמים רשמיים בניגריה לא יכלו לאשר או להכחיש את מספר ההרוגים בעיר קאנו. גורמים תקשורתיים בעיר קאנו מסרו כי הם יכולים לאשר שבחדר-המתים של בית-החולים המרכזי בעיר קאנו נאספו לפחות 162 גופות של נפגעים, וכי מאות אנשים התגודדו מסביב כדי לקבל לידיהם את גופותיהם של קרוביהם. ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם בשנה האחרונה בעשרות פעולות טרור שהתבצעו נגד מוסדות נוצריים ומוסדות ממשלתיים הפועלים בצפון המדינה. ארגון "בוקו חראם" מקורב לאל-קאעידה ומבקש להפוך את ניגריה כולה למדינה מוסלמית המבוססת על חוקי השריעה בלבד. במהלך החושים האחרונים, דוברי הארגון קראו לכול הנוצרים לעזוב את צפון-ניגריה המאוכלסת בעיקר במוסלמים. ממשלת ניגריה הכריזה פעם נוספת על מצב-חירום בעיר קאנו ובסביבותיה.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת ינואר 2012 נהרגו באפגניסטן 28 חיילי נאט"ו. בכל שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילי נאט"ו, וזאת בהשוואה לשנת 2010 שבמהלכה נהרגו 711 חיילי נאט"ו. מאז הפלישה האמריקאית לאפגניסטן בשנת 2001 נהרגו 2,875 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של 5 שוטרים אפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו במחוז הארט. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים פקיסטנים בשתי תקריות שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתו של כהן-דת סוני בידי מתנקשים שפעלו בדרום-מזרח איראן במחוז סיסתן-בלוצ'יסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד התקפה של פעילי טרור מוסלמים על ביתו של קצין משטרה בעיר כירכוך. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו בעיראק יותר מ-160 בני-אדם בהתקפות טרור רצחניות של פעילי טרור מוסלמים מכל הארגונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על שיירה של פקידי ממשלה שעשתה את דרכה באזור מוגדישו.
--
ישראל – טרור - רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 בינואר 2012 כי ביומיים האחרונים נורו לעבר ישראל 2 טילי קאסם ו-3 פצצות מרגמה. כמו כן נמסר על התקפה אווירית של צה"ל על חוליית מחבלים שעמדה לשגר טילים לעבר ישראל. לא נמסר על טרוריסטים הרוגים בהתקפה האווירית של צה"ל. כמו כן נמסר על טרוריסט מוסלמי שתקף במברג שוטר מג"ב בשועפט.
--
לבנון – סוריה: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-21 בינואר 2012 על הריגתו של דייג לבנוני ועל פציעתו של אחר מירי של חיילים סורים שתפסו ספינת-דיג באזור המים הטריטוריאליים של סוריה. מקור נוסף בלבנון מסר שלפחות שני דייגים נחטפו בידי חיילים סורים. מקור רשמי בסוריה נמסר על הריגתם של 3 לבנונים שניסו "להסתנן לסוריה".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: