Saturday, January 7, 2012

3,140 הרוגים בדרום-סודאן השבוע; 51 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בניגריה; 8 חילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנות נערכו נגד השלטון לאחר תפילת "יום השישי". כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בסוריה על הריגתם של 26 בני-אדם ועל פציעתם של כ-50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז דמשק. גורמים בכירים באופוזיציה הסורית האשימו את המשטר שהוציא להפועל את הפיגוע הזה כדי להבאיש את ריחה של האופוזיציה המבקשת לסלק לאלתר את אסד מהשלטון. כפי שמסרנו כאן לפני שבועות אחדים, עשרות פעילי טרור מארגון אל-קאעידה עברו מעיראק לסוריה כדי להילחם במשטר העלווי. מקורות בכירים בליגה-הערבית מסרו כי משלחת המשקיפים שנשלחה לסוריה נכשלה בתפקידה, ולכן אין מנוס לפנות למועצת-הביטחון של האו"ם כדי להטיל סנקציות בינלאומיות על סוריה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של כ-3,000 בני-אדם בקרבות שפרצו על רקע אתני בין מיליציות וארגוני טרור הפועלים באזור דרום-סודאן בשבוע האחרון. כמו כן נמסר כי במהלך הקרבות נהרגו 2,182 נשים וילדים, 959 גברים, וכ-1,000 ילדים עדיין נעדרים. מקורות רשמיים באו"ם ובממשלת דרום-סודאן מסרו כי הם עדיין ממתינים לדיווח הסופי שיגיע ביממה הקרובה על מספר ההרוגים. חלק מהארגונים הפועלים באלימות נתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית המנסה לערער את השליטה של ממשלת דרום-סדאן הצעירה. ממשלת דרום-סודאן הכריזה על אזור ג'ונגליי בו התרחש הטבח כ"אזור אסון".
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 8 חיילי נאט"ו בשלוה פיגועים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 6 ילדים ואדם מבוגר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של אנשי מיליציות מקומיות הפועלות בעיר קראצ'י על בסיס אתני-דתי. ארגון הטליבאן מעודד מעשים כאלה כחלק מהניסיון לערער את השלטון המרכזי בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במרכז בגדאד. יום קודם לכן נהרגו בעיראק 78 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעו ברחבי המדינה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 18 פעילי טרור ו-4 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון אל-קאעידה הפועל בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור מוסלמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 20 נוצרים מירי של פעילי טרור מוסלמים לעבר כנסייה נוצרית בצפון המדינה. פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" אחראים להריגתם של מאות בני אדם במהלך השנה האחרונה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-6 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של שוטרים במהלך פעילות יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב3 בינואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: