Tuesday, January 3, 2012

25 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 13 הרוגים בסומליה; 9 אזרחים ו-6 חיילים נהרגו בסוריה; 9 הרוגים בדרום-סודאן; 8 הרוגים בטורקיה; מנהיג שיעי ו-4 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בתימן; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באלג'יריה; הרוג בעיראק; הרוג בקשמיר; עשרות חיילים סורים נתפסו בידי עריקים סורים הפועלים בשם האופוזיציה הסורית;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 חיילים סורים מירי של עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה. אירועים אלימים התרחשו בעיר חומס, אל-חמה, דרעא, אידליב וקמישלי. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על כוונתו של אסד להכריז של הקמתה של ממשלה חדשה כ"חלק מהתוכנית של הנשיא" ליזום רפורמה פוליטית בסוריה. עוד נמסר שבכוונתו של אסד להקים ממשלה חדשה בשיתוף פעולה עם האופוזיציה וכי בדעתו "לשאת נאום חשוב" בימים הקרובים. בארגוני האופוזיציה גוברים הקולות המתנגדים לנוכחותם של משקיפים מטעם הליגה-הערבית משום שהדבר מעניק לאסד לגיטימציה לשלטונות. כמו כן, כוחות-הביטחון של סוריה אינם מתחשבים בנוכחותם של המשקיפים במהלך עימותים אלימים עם אזרחים היוצאים להפגין נגד המשטר. מקורות בליגה-הערבית מסרו ב-2 בינואר 2012 שכוחות הצבא הסורים נסוגו מהערים המרכזיות. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על עשרות חיילים סורים שנפלו בשבי בידי עריקים הפועלים במחוז אדליב. מקורות בליגה הערבית מסרו ב-2 בינואר 2012 כי השלטונות הסורים שחררו כ-3,500 אסירים פוליטיים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתם של 24 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים על הריגתו של מחבל מתאבד מארגון הטליבאן במהלך פעולת טרור שהתבצעה במרכז אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתו של מנהיג שיעי בעיר קראצ'י מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 שוטרים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 4 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר כירכוך.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים אלימים בין כוחות הביטחון לאנשי מיליציה אופוזיציונית הפועלת במרכז תימן. כמו כן נמסר על הריגתו של עיתונאי צרפתי ממוצא אלג'ירי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם בשני פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו ביד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בשני עימותים שפרצו בין שתי מיליציות אתניות הפועלות בדרום המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתם של 8 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלויות עם חיילים טורקים הפועלים במזרח המדינה. בתחילה נמסר על הריגתם של 2 חברי המחתרת הכורדית מירי של חיילים טורקים.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-2 בינואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור בכירים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים במזרח המדינה. דוברים צבאיים מסרו שההרוגים היו אחראים לסדרת פיגועי התאבדות שהתבצעו במהלך השנתיים האחרונות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: