Friday, January 27, 2012

65 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בפקיסטן; 22 הרוגים בתימן; 13 הרוגים בעיראק; 9 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בסומליה; הרוג בדארפור; הרוג בחבל קשמיר; בקרבות בדרום-סומליה נהרגו 24 בני-אדם;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של לפחות 65 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד תושבים ברחבי סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הרס רב שנגרם לעיר אל-חמה בשל ההפגזות המסיביות של הצבא הסורי על העיר. נמסר על בניינים שלמים שקרסו על יושביהם. גם מקרים רבים של אונס וביזה נרשמו גם במהלך היממה האחרונה. מקורות בכירים ב"צבא הסורי החופשי" הצהירו ב-26 בינואר 2012 כי הם "הולכים לנצח במלחמה הזו" נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. ב-25 בינואר 2012 נהרגו לפחות 26 בני-אדם ולא כפי שמסרנו כאן על הריגתם של 19 אזרחים. מקורות רשמיים בסוריה דיווחו על כוננות עליונה לקראת סיום התפילות של "יום השישי" ב-27 בינואר 2012. המשטר העלווי ארגן הפגנת-תמיכה בנשיא אסד בהשתתפותם של עשרות-אלפי משתתפים. דובר צבאי סורי מסר ב-26 בינואר 2012 על קרבות שנערכו באזור דמשק בין כוחות-הביטחון לבין מורדים מ"הצבא הסורי החופשי". מקורות רשמיים באו"ם מסרו כי הם מפסיקים את רישום את מספר ההרוגים בסוריה לאור הקשיים באיסוף מידע אמין מרחבי המדינה. תושבים מקומיים בעיירה דומא ליד דמשק מוסרים כי העיר נראית כמו אזור מוכה אסון בעקבות הקרבות הנערכים בין כוחות-הביטחון לבין מורדים המתבצרים בעיר מזה שבועות אחדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 3 אזרחים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של כוחות נאט"ו באזור מחוז הלמנד. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים ו-2 שוטרים בהתקפה נוספת של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו בדרום מחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 בינואר 2012 על יום דמים נוסף שהתרחש בפקיסטן במהלך היממה האחרונה: 20 פעילי טרור נהרגו בהיתקלות עם כוחות הצבא; 6 חיילים פקיסטנים נהרגו מפיצוץ של מטען באזור בלוצ'יסטן; 7 בני-אדם נרצחו בעיר קראצ'י מירי של פעילי טרור הפועלים במסגרת אתנית-פוליטית. בימים האחרונים התגרו התקפות הטרור של פעילי טרור סונים על אישים מהעדה השיעית התגוררת בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בתי התקפות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור בגדאד.
--
סומליה – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בפעולת החילוץ של הכוחות האמריקאים שבמהלכה שוחררו שני חטופים זרים בסומליה.
--
סומליה – טרור: מקורות המקורבים לארגון הטרור "אל-שבאב" מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 24 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין חיילים סמלים שפעלו בדרום המדינה. המקור מסר על הרוגים משני הצדדים. מקורות סומליים רשמיים לא הגיבו לידיעה שנמסרה מפי סוכנות הידיעות האיראנית "פרס-TV".
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים מקומיים שפעלו במהלך הפגנת מחאה שנערכה במחבל דארפור.
--
הודו – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים הודים בעת ניסיון הסתננות לחבל קשמיר מהגבול הפקיסטני.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 בינואר 2012 על הריגתם של 22 בני-אדם בקרבות שפרצו בצפון תימן בין פעילי טרור שיעים לבין פעילי טרור סונים הנתמכים בידי ארגון אל-קאעידה. גורמים בתימן מסרו כי לאחרונה נהרגו מאות בני-אדם בצפון-תימן, במחוז סעדה, בקרבות בין סונים לשיעים הנתמכים בידי איראן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: