Wednesday, January 18, 2012

28 אזרחים ו-6 חיילים נהרגו בסוריה; 34 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 13 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 9 הרוגים בסומליה; 7 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 שוטרים נהרגו בעיראק; 5 הרוגים בניגריה; 3 עובדי קבלן אמריקאים נהרגו באפגניסטן; ארגון אל-קאעידה בתימן השתלט על ערים נוספות;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של קצין ו-5 חיילים מירי של מרגמה שנורתה לעבר מחסום בידי חוליות חמושות של "הצבא הסורי החופשי" שפעלו באזור עיר הבירה דמשק. מאידך, מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 28 אזרחים בסדרה ארוכה של אירועים אלימים שהתרחשו במקומות אחדים ברחבי סוריה. במהלך הימים האחרונים התרבו הפגיעות בכוחות-הביטחון של סוריה הפועלים למען המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמי אופוזיציה הפועלים בסוריה ובטורקיה טורחים לציין מידי יום על פעולות הנערכות נגד כוחות-הביטחון של סוריה כתגמול פעולות של הצבא נגד האזרחים המפגינים. בדיווחים אחדים ישנה טענה על שימוש של כוחות חמושים מאיראן וחיזבאללה המסייעים לכוחות-הביטחון של סוריה לדכא את המהומות ואת ההפגנות הנערכות נגד המשטר. גורמים נוספים בסוריה ציינו כי במהלך היום נערכו עימותים אלימים גם באזור אידליב, דרעא, דמשק, דיר אל-זור, חומס ואל-חמה. מנהיג האופוזיציה הסורית מסר ב-17 בינואר 2012 כי להערכתו המשטר הסורי ישתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לדכא את ההתקוממות נגד המשטר. דוברי המשטר הסורי מסרו ב-17 בינואר 2012 כי הם לא ירשו לשום כוח ערבי צבאי ערבי להיכנס לסוריה, וזאת בתגובה להצעתה של קטאר בעניין.
--
אפגניסטן – ארה"ב: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתרסקות של מסוק אמריקאי בצפון-מזרח המדינה. מקורות נוספים ציינו שהשלושה היו עובדי קבלן אמריקאים שעסקו בפעילות צבאית למען כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 בינואר 2012 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בלוצ'יסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 5 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במערב עיראק.
--
תימן – טרור – אל-קאעידה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בינואר 2012 על השתלטותם של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על ערים ועיירות הנמצאים בדרום תימן. על-פי מה שנראה לפי שעה, לצבא התמני אין תשובות צבאיות לכך.
--
סומליה – טרור: מקוות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בהפצצה אווירית שנערכה כנראה בידי הצבא הקנייתי שפעל בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 בינואר 2012 על הריגתם של 34 בני-אדם נוספים בעימותים האלימים שפרצו בין שתי מיליציות שבטיות הפועלות באזור מחוז ג'ונגליי. על-פי הערכות אחדות, ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מלבה את העימותים הללו כדי לערער את שלטונה של ממשלת דרום-סודאן שקיבלה עצמאות לפני חודשים אחדים. ביומיים האחרונים נהרגו באזור 47 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: