Saturday, December 31, 2011

43 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בגבול קניה-סומליה; 4 הרוגים בעיראק; טרוריסט מוסלמי נהרג ברצועת-עזה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; קצין נהרג בתימן; הפגנות סוערות של כורדים בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הריגתם של 43 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מאות אלפי סורים יצאו להפגין נגד המשטר לאחר תפילת "יום השישי". המפקד הבכיר של "הצבא הסורי החופשי" מסר כי אנשיו יפסיקו לחלוטין לפגוע באנשי הצבא הפועלים למען המשטר הסורי. ולמרות זאת, נורו למוות בעיר חומס 5 חיילים סורים בידי חמושים. ההחלטה התקבלה לאחר פגישה שנערכה עם משלחת של נציגי הליגה-הערבית המפקחת על הנעשה בסוריה. מקורות רפואיים בלבנון מסרו על בית-חולים פרטי בעיר טריפולי המטפל באזרחים סורים פצועים שנפגעו מירי של חיילים סורים. תושבים בדמשק מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על עימותים אלימים בין מפגינים לחיילים סורים הפועלים באזור העיר דמשק – נמסר על נפגעים. הפגנה של 250,000 בני-אדם נערכה במחוז אידליב – שם מנהל הצבא הסורי קרב קשה נגד אנשי "הצבא הסורי החופשי" שהתמקם בעיירה ג'בל אל-זאוויה. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו כי אנשי ביטחון סורים מתחזים למפקחים מטעם הליגה-הערבית כדי לעצור מפגינים הפועלים נגד המשטר. מנהיגי הדרוזים והנוצרים בסוריה מתרחקים מאסד. מנהיגי האופוזיציה הסורית מסרו כי מאז שהחלה ההתקוממות העממית נגד המשטר נעצרו קרוב ל-100,000 בני-אדם – רבים מהם עדיין נעדרים. למרות העריקות של אלפי חיילים סורים, הגרעין הקשה של הצבא המורכב רובו ככולו מעלווים, דרוזים ונוצרים נותר נאמן לנשיא אסד. ועם כל זאת, ניתן לזהות בקיעים ראשונים בצמרת הצבאית הסורית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי רשמי על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון במחוז פאראח.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. שעות אחדות לאחר האירוע נהרגו 9 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 אזרחים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר פלוג'ה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על תקיפה אווירית של חוליית טרור מוסלמית ברצועת-עזה שהתכוונה לשגר טילים לעבר ישראל. מקור מוסלמי ברצועת-עזה מסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בתקיפה האווירית.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הריגתם של חייל קנייתי ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך פעילות צבאית יזומה נערכה בדי הצבא הקנייתי באזור הגבול עם סומליה – אזור הנמצא בשליטתו החלקית של ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בשתי תקריות בהן היו מעורבים שתי מיליציות אסלאמיות מקומיות הפועלות בצפון המדינה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הריגתו של קצין תימני מירי של מיליציה שבטית הפועלת באזור העיר טאיז. המיליציה השבטית פעולת נגד שרידי המשטר על עלי עבדאללה סאלח שהודח לפני שבועות אחדים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 בדצמבר 2011 על הפגנות אלימות שפרצו במזרח טורקיה בעקבות הריגתם של 35 כורדים בהפצצה אווירית של הצבא הטורקי. בתחילה נמסר מפי גרום צבאי בכיר על הריגתם של 35 אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. אולם, שעות אחדות לאחר מכן התברר כי בהפצצה נהרגו 35 בני-אדם שעסקו בהברחת סיגריות בלבד. מידע נוסף: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-29 בדצמבר 2011 על הריגתם של 35 כורדים בהפצצה אווירית טורקית על יישוב כורדי הנמצא באזור הגבול בין עיראק לטורקיה. בימים האחרונים מקורות צבאיים התגאו על הרג של מאות כורדים מאז חודש אוגוסט 2011. מקורות צבאיים בטורקיה הביעו רק יום קודם לכן שימחה גדולה על חיסולם של כ-500 חברי המחתרת הכורדית מאז חודש אוגוסט 2011. בשבועות האחרונים טורקיה ערכה במצע צבאי גדול במזרח המדינה ובצפון-עיראק נגד חברי המחתרת הכורדית ה-PKK. דוברים אחדים תיארו את האירועים כ"מלחמת השמדה" של הכורדים בידי הטורקים. גורמים בטורקיה דורשים להקים ועדת חקירה על הרג הכורדים בהתקפה. בשעות הערב של ה-2 בדצמבר 2011, טורקיה הודתה שהיא הרגה 35 מבריחי סיגריות ולא חברי המחתרת הכורדית כפי שנמסר בשעות הבוקר בתקשורת הטורקית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: