Thursday, December 8, 2011

40 הרוגים בסומליה בהתקפה של קניה; 22 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בתימן; טורקיה תטיל מס של 30 אחוזים על יבוא סחורות מסוריה;
==
סוריה – מלחמת – אזרחים: בראיון עיתונאי לתקשורת האמריקאית ששודר ב-7 בדצמבר 2011 אמר אסד כי הוא אינו אחראי להרג ההמוני של אזרחים בידי חיילים סורים מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. לטענתו "רוב ההרוגים היו מתומכי המשטר". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על עימותים אלימים בין אנשי כוחות-הביטחון של סוריה לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. על-פי הערכות אחדות במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 10 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון. על-פי הערכות אחדות עדיין נעדרים בסוריה כ-20,000 בני-אדם שנעצרו בידי כוחות-הביטחון מאז שפרצה ההתקוממות העממית נגד המשטר ב-15 במרס 2011. אנשי "הצבא הסורי החופשי" ממשיכים להתעמת בכוח הנשק במחוז אידליב עם אנשי כוחות-הביטחון ואנשי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר העלווי של אסד. גורמי אופוזיציה בסוריה עדיין מגששים באפלה בנוגע לאחריותם של אלה שחטפו והרגו כ-80 בני-אדם בימים האחרונים בעיר חומס. מקור מהימן בסוריה מסר שהאחריות כולה נופלת על כנופיות "השביחה" המורכבות מבני העדה העלווית המנהלים מסע של רצח, אונס וביזה בכל רחבי סוריה. ממשלת טורקיה החליטה להטיל מס של כ-30 אחוזים על סוחרות המיובאות מסוריה, וזאת כחלק ממסע הלחצים של טורקיה על המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בדצמבר 2011 על הריגתם של 19 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלל פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתוך מכונית שנעה בדרום המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה ביממה האחרונה ברחבי בגדאד.
--
קניה – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-7 בדצמבר 2011 על הריגתם של 40 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שהתקפה אווירית של קניה על בסיסי טרור שנמצאים באזור הגבול עם סומליה.
--
תימן – טרור: מקורות בעדה השיעית (אל-חוט'יין) המתגוררת בצפון-תימן מסרו ב-7 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 מוסלמים שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים כנראה מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון-ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: