Friday, December 9, 2011

21 הרוגים בסומליה; 18 הרוגים בניגריה; 16 הרוגים בתימן; 13 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בקווקז; 3 פקיסטנים נהרגו מירי של חיילים איראנים; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה; הרוג בטורקיה; הרוג בתאילנד; אפגניסטן הטילה על פקיסטן את האחריות להריגתם של עשרות שיעים ב"חג העשורא"; שיירה של נאט"ו הותקפה בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על פיצוץ של צינור נפט באזור העיר חומס. גורמים רשמיים בסוריה האשימו את אנשי "האופוזיציה הטרוריסטית" במעשה. מאידך, גורמים באופוזיציה הסורית האשימו את הצבא הסורי במעשי טבח בעיר חומס שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם רק בשבוע האחרון. על-פי הערכות אחדות נהרגו בעיר חומס יותר מ-1,500 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך היממה האחרונה. הצבא הסורי ערוך בכוחות מתוגברים לקראת תפילת "יום השישי" של ה-9 בנובמבר 2011. הנשיא הסורי בשאר אל-אסד שלח עשרות אנשים להפגין נגד ישראל במעבר הגבול באזור קוניטרה. אסד מנסה בכול כוחו להסיט את האש לכיוון ישראל. כנופיות "השביחה" ממשיכות לזרוע הרס ומוות בכפרים באזור דרעא ובמחוז אידליב.
--
איראן – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 פקיסטנים מירי של חיילים איראנים. מקורות נוספים בפקיסטן מסרו כי השלושה היו דייגים שחדרו בטעות למים הטריטוריאליים של איראן.
--
אפגניסטן – פקיסטן: גורמים רשמיים באפגניסטן האשימו ב-8 בנובמבר 2011 את פקיסטן על אחריותה בעידוד מלחמת-עדות לאור הריגתם של כ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועים נגד שיעים נעשו "בחג העשורא" בידי גורמי טרור סונים הנתמכים בידי פקיסטן.
--
פקיסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על התקפה של שיירה של נאט"ו שעברה בפקיסטן בדרכה לאפגניסטן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך ההתקפה הוצתו יותר מ-20 מיכליות דלק.
--
עיראק - טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתבצעה בעיראק במהלך היממה האחרונה. במקרה אחד נהרגו 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיר מוסול.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על עמדות הצבא הפועל באזור דרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו מחדש בצפון המדינה בין שיעים למוסלמים סונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתו של חבר המחתרת הכורדית בידי חיילים טורקים במהלך מבצע צבאי שנערך במזרח המדינה. כמו כן נמסר על תפיסתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בידי אנשי כוחות-הביטחון.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם אנשי כוחות הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים ברצועת עזה האחראים להתקפת הטרור שהתבצעה באילת בשנת 2007. מקור צבאי מסר כי הטרוריסט עיסאם בטש, שנהרג ההתקפה האווירית, עסק בתכנון פיגוע רצחני דרך הגבול המצרי. בתגובה לחיסול, נורו לעבר ישראל 4 טילי קסאם. בשעות הלילה צה"ל ערך התקפה נוספת שבמהלכה נהרג אדם נוסף.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: