Monday, December 26, 2011

115 הרוגים בסוריה בשלושה ימים; 50 הרוגים באפגניסטן; 39 הרוגים בפיצוץ כנסייה בניגריה; 6 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים נוספים בתימן; 3 חיילים הודים נהרגו בקשמיר; 2 הרוגים בעיראק; נהרג מפקד המורדים בחבל דארפור; 68,000 הרוגים בקשמיר מאז שנת 1989; מקורות תקשורתיים בסודאן דיווחו על פעולה ישראלית בסודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 115 בני-אדם נוספים במהלך שלושת הימים האחרונים. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 "טרוריסטים" במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בעיר חומס. מנגד, האופוזיציה הסורית קראה לנציגי הליגה-הערבית להגיע מייד לעיר חומס במטרה לעצור את הטבח המתחולל בעיר בעקבות מצור על העיר שנערך בעזרתם של כ-4,000 חיילים ועשרות טנקים המפגיזים שכונות אחדות בעיר. במהלך הימים האחרונים נהרגו בעיר עשרות בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי. גורמים בכירים בעדה העלווית מנסים לשכנע את אסד לפרוש מתפקידו בדרכי שלום על-מנת לשמור על שלומה של העדה העלווית כולה. קנדה הקפיאה את הנכסים הסורים הנמצאים בתחומה. לבנון מסרה שהיא לא תיקח חלק במשלחת המשקיפים של הליגה-הערבית שתגיע לסוריה בימים הקרובים. מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על שיתוף פעולה מודיעיני בין עיראק לסוריה בנושאים ביטחוניים ועל חילופי מידע על פעילי טרור מארגון אל-קאעידה העוברים מעיראק לסוריה. מאז הפלישה האמריקאית לעיראק, סוריה דאגה לסייע לאלפי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה לעבור לעיראק כדי להילחם בכוחות האמריקאים. כלי תקשורת ערביים המקורבים לאסד מסרו כי ארה"ב משתמשת בפעילי טרור מארגון אל-קאעידה כדי לערער את היציבות בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזורים אחדים ברחבי המדינה. שעות אחדות לאחר מסירת ההודעה, מחבל מתאבד מארגון הטליבאן הרג 20 בני-אדם במהלך מסע הלוויה שנערך בצפון אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במרכז עיראק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בנגריה מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 39 בני-אדם מפיצוץ של 5 מטעני-חבלה שהופעל ב-3 כנסיות נוצריות בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור עיר הבירה אבוג'ה ובעיר ג'וס. עשרות נוספים נפצעו בשני הפיגועים. מאז תחילת השנה נהרגו מאות נוצרים בפיגועים ובאלימות אסלאמית מאורגנת. ארגון "בוקו חראם" אחראי לסדרת הפיגועים שהיו בחג המולד של שנת 2010 שבמהלכם נהרגו לפחות 32 בני-אדם. הפלג הקיצוני בארגון "בוקו חראם" פועל בשיתוף פעולה עם ארגון אל-קאעידה ועם ארגון "אל-שבאב" הפועל בניגריה. ממשלת ישראל הציעה סיוע רפואי לניגריה בעקבות הפיגועים הקשים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בצפון סומליה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים מירי של חיילים תימנים במהלך הפגנת מחאה שנערכה בדרישה להעמיד לדין את הנשיא הקודם עלי עבדאללה סאלח. עד כה נהרגו באירוע זה כ-13 בני-אדם. הנשיא מודח, עלי עבדאללה סאלח, מסר כי קיבל מקלט בארה"ב בעקבות הסכם שנתחם בעזרתן של סעודיה וארה"ב.
--
סודאן – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתו של מפקד המורדים בחבל דארפור, חליל איברהים, במהלך פעילות צבאית שנערכה בידי חיילי הממשלה האסלאמית של עומר אל-באשיר היושבת בחרטום.
--
סודאן – טרור – ישראל: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם במסגרת פעילות אווירית ישראלית שנערכה בסודאן נגד שיירות נשק ותחמושת העוברות מסודאן לישראל. במקורות בסודאן טענו כי התקיפה הראשונה התבצעה ב-15 בדצמבר 2011 והתקיפה השנייה התבצעה ב-18 בדצמבר 2011. מקורות רשמיים בסודאן הכחישו את המעשים הללו בטענה כי אף גורם זר לא חדר את התחום האווירי של סודאן בתקופה האחרונה. מקורות תקשורתיים בישראל רמזו ב-25 בדצמבר 2011 שהיחידות המובחרות "מגלן" ו"שייטת 13" פעלו בסודאן.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילים הודים במהלך עימות פנימי שהתחולל במחנה צבאי. מאז שנת 1989 נהרגו בקשמיר 68,000 בני-אדם, כמו כן נמסר כי באזור משרתים כ-700,000 חיילים הודים הנלחמים בטרור האסלאמי הממומן בעזרת ממשלת פקיסטן וארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באזור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


1 comment:

פסיכומטרי said...

סוריה על סף הפיכה ועכשיו זה כבר ממש רציני. אין מנוס מכך שאסד ייפול, שמעתי שרוסיה רוצה לספק לו מקלט מדיני.