Saturday, December 10, 2011

60 פעילי טרור נהרגו בסומליה; 24 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בתימן; 6 הרוגים באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בפקיסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג בתאילנד; 15 טילים נורו לעבר ישראל; ילד נהרג בעזה; 6 חיילי יוניפי"ל נפצעו בדרום-לבנון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בדצמבר 2011 על הריגתם של 24 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות לאחר תפילת "יום השישי" נגד שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. כוחות-הביטחון של סוריה מנהלים קרבות קשים במחוז דרעא נגד חוליות חמושות של "האחים המוסלמים". גורמים מדיניים רשלניים בארה"ב נפגשו עם אנשי אופוזיציה סורים מפוקפקים ביותר המפזרים פנטזיות על יכולותיהם וקשריהם עם גורמים בכירים בסוריה. האמריקאים, כרגיל, אכלו את הקשקושים שהגישו להם אחדים מאנשי האופוזיציה הסורית ששכחו איך סוריה באמת נראית. כוחות מיוחדים של הצבא הסורי פשטו על כפרים אחדים באזור הגבול עם טורקיה במטרה ללכוד אנשי מודיעין טורקים ועריקים הנאמנים ל"צבא הסורי החופשי" הפועל מטורקיה בראשותו של ריאד אל-אסעד. מקורות ב"צבא הסורי החופשי" מסרו על הריגתם של 120 אנשי חיזבאללה ו-40 איראנים בשלושת החודשים האחרונים. במהלך היום והלילה התחולל טבח בעיר חומס בידי חיילי הצבא וכנופיות "השביחה".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם (ביניהם פקד בכיר במשטרה) בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קונאר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בדצמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור הגבול המשוף עם אפגניסטן. מקור תקשורתי נוסף מסר שהחיילים נהרגו במהלך פעולה של ארגון הטליבאן לפגוע בשיירה של כוחות נאט"ו שעשתה את דרכה לכיוון אפגניסטן.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 בדצמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בדרום המדינה ובצפון המדינה בקרבות שפרצו בין פעילי טרור לבין מיליציות מקומיות.
--
סומליה – טרור: מקור צבאי בכיר בממשלת סומליה מסר ב-9 בדצמבר 2011 על הריגתם של 60 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית שנערכה בדרום המדינה. בשבועות אחרונים קיים תיאום ביטחוני בין קניה לממשלת סומליה על מהלכים צבאיים נגד ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקור משטרתי בתאילנד מסר ב-9 בדצמבר 2011 על הריגתו של איש המשמר הלאומי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום תאילנד בפיגועי טרור אסלאמיים כ-4,800 בני-אדם.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-9 בדצמבר 2011 על ירי של 15 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה במהלך היומיים האחרונים. לא היו נפגעים מהירי. ילד מת מפצעיו בעזה בעקבות התקפה אווירית שנערכה על יעדי טרור יום קודם לכן.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים באו"ם מסרו ב-9 בדצמבר 2011 על פציעתם של 6 חיילי יוניפי"ל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-לבנון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע






No comments: