Saturday, December 3, 2011

80 הרוגים בניגריה; 24 הרוגים בחיסול ממוקד-אמריקאי בסומליה; 12 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים נוספים בסומליה; 2 הרוגים באפגניסטן; הרוג דארפור; טורקיה תקפה בסיסים של המחתרת הכורדית בצפון-עיראק; ישראל הפציצה ציוד ריגול שהתגלה בדרום לבנון; כל הדיפלומטים האיראנים עזבו את בריטניה; הגוש האסלאמי במצרים זכה ב-60 אחוזים מהקולות לבחירות לפרלמנט;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 חיילים סורים בהתקפה של אנשי "הצבא הסורי החופשי" שפעל נגד בסיס מודיעין של חיל-האוויר הנמצא בעיר לט'קיה. כמו כן נמר על הריגתם של 4 אזרחים מרי של אנשי כוחות-הביטחון. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים המתנהלים בעיר העיר חומס ודרעא נגד תושבים שיצאו להפגין נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות באו"ם מסרו כי מאז תחילת ההתקוממות נהרגו 307 ילדים מירי של חיילים סורים. עוד נמסר על הריגתם של כ,4,000 אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון וכנופיות "השביחה" הפועלים למען המשטר. מקורות מודיעיניים מסרו כי במהלך השבוע האחרון נהרגו עשרות חיילים סורים בהתקפות של אנשי "הצבא הסורי החופשי". כנופיות "השביחה" השתלטו על כפרים אחדים ועל רכושם של אזרחים מהקרבות בצפון-סוריה תוך כדי אונס שיטתי של נשים מקומיות. למרות מה שפרסמו במגזין זה לפני חודשים רבים, רק כעת גורמים בינלאומיים מוסרים שהאירועים בסוריה מוגדרים כ"מלחמת אזרחים". גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו כי לאחר הפלת אסד, סוריה תנתק את הקשרים עם איראן. סוריה העלתה את הכוננות בבסיסים בהם מאופסן נשק כימי וביולוגי. מקורות צבאיים ברוסיה מסרו על העברתם של טילי שיוט רוסיים לידי הצבא הסורי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו נגד בסיס צבאי של נאט"ו הנמצא במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מארגון הטליבאן מירי של הצבא הפקיסטני שפעל נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור הגבול עם אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז פנג'אב.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז עיראק.
--
תימן – מחאה – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בהפגזה של הצבא התימני על מורדים הפועלים בעיר טאיז.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתם של 24 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור הגבול בין סומליה לקניה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפצרו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות על בסיס אתני במרכז סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על הריגתם של 80 בני-אדם בעימותים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים בימים האחרונים. כמו כן נמסר על בריחתם של 5,000 בני-אדם בשל העימותים הללו. ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם מאז תחילת שנת 2011.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על התקפה שערך חיל-האוויר הטורקי על בסיסים של המחתרת הכורדית – ה-PKK – הנמצאים בצפון עיראק. לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
ישראל – חיזבאללה – לבנון: מקורות לבנוניים מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על אירוע בו ישראל הפציצה ציוד ריגול שהתגלה בידי חיזבאללה בדרום-לבנון. במהלך התקיפה של חיל-האוויר נפצעו 2 בני-אדם.
--
בריטניה - איראן: מקורות רשמיים בבריטניה מסרו ב-2 בדצמבר 2011 כי על-פי החלטה של ממשלת בריטניה, כל הדיפלומטים האיראנים עזבו את בריטניה.
--
מצרים – בחירות: דוברים רשמיים במצרים מסרו ב-2 בדצמבר 2011 על תוצאות הבחירות שנערכו לפרלמנט המצרי בתחילת השבוע: 62 אחוזי הצבעה. על-פי הערכות אחדות, הגוש והאסלאמי זכה ל-60 אחוזים מהקולות בבחירות לפרלמנט; הגוש הליבראלי זכה בלא יותר מ-15 אחוזים – זה הכל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: