Monday, December 12, 2011

36 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בפקיסטן; הרוג בעיראק; הרוג בניגריה; הרוג בלוב; הרוג בקניה וקרבות בסומליה באזור הגבול עם קניה; קרבות בסוריה ליד הגבול הירדני; טיל קסאם נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 בדצמבר 2011 על קרבות קשים המתנהלים בדרום סוריה באזור הגבול עם ירדן בין מאות עריקים מהצבא לבין כוחות הנאמנים לנשיא אסד. מקור צבאי סורי מסר כי הפעולה הצבאית נועדה להילחם נגד "טרוריסטים" ששיבשו את פעילותו של הצבא באזור בחודשים האחרונים. כפי שציינו כמגזין זה, אנשי האופוזיציה הסורית הפועלת בדרום סוריה מקבלים סיוע מקיף מהאחים המוסלמים הפועלים בירדן. על-פי הערכות אחדות נהרגו במהלך היום כ-36 בני-אדם – 10 מהם היו אנשי צבא הנאמנים למשטר העלווי של אסד. במהלך היום והלילה נמסר דיווחים על פעילות אינטנסיבית של כוחות-הצבא נגד התושבים המתגוררים באזור בוסרה אל-חריר שם התרכזו מרבית העריקים שפעלו נגד כוחות-הביטחון. האופוזיציה הסורית קראה לתושבי סוריה לערוך שביתת מחאה כללית מידי יום במהלך השבוע הקרוב. מקור מהימן בסוריה מסר ב-11 בדצמבר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו באזור צפון סוריה. "הצבא הסורי החופשי" מתכנן לבצע התקפה גדולה על ארמון הנשיאות הנמצא בדמשק. על-פי מעקב אחרי תנועות הצבא הסורי, מתברר כי יחידות רבות נמצאות במצוקה קשה באזורים אחדים ברחבי סוריה. עיקר המאמץ של המשטר הסורי מתמקד בשמירה על דמשק. פליטים סורים תקפו את שגרירות ארצם בירדן ונמסר על פציעתם של 2 דיפלומטים בהתפרעות. גורמי אופוזיציה פוליטיים ביקשו מאנשי "הצבא הסורי החופשי" להמעיט בהתקפות החמושות על כוחות-הצבא הנאמנים למשטר – לדעתם, התנגדות אזרחית היא הכלי הטוב ביותר להפלתו של המשטר. גורמים רשמיים בסוריה מפברקים עדויות של פעילי אופוזיציה שנתפסו בידי השלטונות על כך שהם קיבלו כסף כדי לפגוע בחיילים ולאנוס נשים ונערות. גורמי אופוזיציה מסרו על רציחתו של גיסו של הנשיא – אסיף שווכאת.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-11 בדצמבר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו על פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוניברסיטת קראצ'י בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הצבא שפעלו בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-11 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר מוסול.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 15 נוספים בסדרה של פיצוצים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" – ארגון המבקש לסלק את כל הנוצרים מניגריה.
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בטריפולי מסרו ב-11 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד בעת ניסיון להתנקש בחייו של מפקד הצבא החדש של לוב בעת שהותו בשדה התעופה של טריפולי. מקור צבאי מסר כי זה היה הניסיון השני להתנקד במפקד הצבא החדש של לוב מצד מיליציות מקומיות.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-11 בדצמבר 2011 על הריגתו של שוטר קנייתי מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור הגבול בין קניה לסומליה. במהלך היממה האחרונה נערכו קרבות קשים בין פעילי טרור מוסלמים לחיילים קנייתים שחצו את הגבול לכיוון סומליה במטרה לפגוע בבסיסי טרור השייכים לארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: