Saturday, December 24, 2011

72 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; חייל נהרג בטורקיה; טרוריסט נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 54 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בפעילות צבאית טורקית; 2 פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על הריגתם של 44 בני-אדם ועל פציעתם של 170 נוספים בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו בדמשק ליד משרדי המודיעין הכללי והצבאי. מקורות רשמיים מסרו כי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ביצעו את הפיגועים. כפי שמסרנו במגזין זה, מגזין המזרח התיכון, במהלך השבועות אחרונים כן זרמו מעיראק לסוריה עשרות פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה כדי להשתתף בלחימה להפלת המשטר העלווי של משפחת אסד. אולם, סביר להניח שגורמים רשמיים בסוריה גייסו קבלני-משנה כדי לבצע את הפיגועים הללו על-מנת לעשות "הצגת-תכלית" תקשורתית לנציגי-הליגה הערבית שהגיעו לדמשק עם משלחת של משקיפים. הטלוויזיה הסורית העניקה לאירוע סיקור תקשורתי נרחב (שכלל תמונות של גופות וחלקי גופות) כחלק ממסע תעמולתי של המשטר המתלונן על "פיגועי טרור" של גורמים זרים החודרים לסוריה מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר ב-15 במרס 2011. כמו כן נמסר מפי מקורות באופוזיציה הסורית על הריגתם של 28 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נדד משטרו העלווי של בשאר אל-אסד. בחלק מהמקרים חיילים סורים ירו לעבר אנשים שהשתתפו בהלוויות של ההרוגים באירועי יום אתמול. דוברי הליגה-הערבית מסרו כי משלחת ראשונה של משקיפים תגיע לסוריה ב-26 בדצמבר 2011. מידע נוסף: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בדצמבר 2011 על התנגדותה של האופוזיציה להגעתה של משלחת משקיפים של הליגה-הערבית בראשותו של הסודאני מוחמד אחמד אל-דאבי לאור היותו מבוקש למשפט בבית-הדין בהאג על פשעי-מלחמה שנעשו באזור דארפור במסגרת המדיניות האסלאמית של ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר. משרד-החוץ הטורקי פרסם הודעת גינוי חריפה למעשי הטבח המתרחשים בסוריה בימים האחרונים. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היום התרחשו עימותים אלימים ביותר בין אנשי כוחות-הביטחון לבין תושבים בג'בל זאוויה שבמהלכם נהרגו לפחות 20 בני-אדם רק במהלך היממה האחרונה. תושבים מעידים על מעשי אונס, רצח, שוד וביזה של כנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות בכל מחוז אידליב. מקורות אזרחיים במחוז אידליב מסרו ב-22 בדצמבר 2011 על מבצע צבאי גדול בהיקפו של הצבא הסורי המתבצע באזור ג'בל זאוויה. מקורות נוספים מסרו כי בימים האחרונים נהרגו באזור זה לפחות 200 בני-אדם - אזרחים, עריקים שהצטרפו לאופוזיציה וחיילים סורים הנאמנים למשטר. בדרעא, בדיר אל-זור, בחומס ובאל-חמה הופגזו שכונות אחדות הנחשבות בעיני המשטר ל"סוררות". יחידות שלמות של הצבא הסורי התפרקו לחלוטין באזורי הגבול עם ירדן וטורקיה. עדויות קשות על טבח ואונס ממשיכות לזרום מאזור דרעא בעקבות ההתקפה הצבאית שנערכה באזור לפני כשבוע. מקורות באופוזיציה הסורית ממשיכים להתעקש כי בימים הקרובים אישיות עלווית בכירה עתידה לערוק לשורות האופוזיציה הפועלת מטורקיה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-22 בדצמבר 2011 כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו כ-2,000 אנשי כוחות-הביטחון מירי של "טרוריסטים".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועל במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על הריגתו של איש כוחות-הביטחון מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר ב-23 בדצמבר 2011 פי מקורות צבאיים בפקיסטן על הריגתם של 21 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך התקפה אווירית שנערכה במחוז אורקזאי על בסיסי טרור של ארגון הטליבאן הפועלים באזור. במהלך השבוע האחרון נהרגו עשרות פעילי טרור מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מוסול. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-22 בדצמבר 2011 על הריגתם של 72 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בסדרה של פיגועים רצחניים שהתבצעה במהלך שעות הבוקר ברחבי העיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. רשתות בינלאומיות ואמצעי תקשורת ערביים העבירו במהלך היום תמונות קשות ביותר על הטבח שנעשה בנקודות אחדות בעיר בגדאד. מקורות משטרתיים בעיראק מסרו על סדרה של 16 פיגועים שהתבצעו במקביל. עיראק נמצאת על סף של מלחמת אזרחים קשה בין הסונים לשיעים. עבר רק שבוע מאז שהאמריקאים הכריזו שהם "יצאו מעיראק" ובמשך כמה ימים היה שקט יחסי בעיראק. אולם מתחת לפני השטח התפרץ המתח העדתי על רקע האשמותיו של ראש ממשלת עיראק השיעי כלפי סגן-הנשיא הסוני על ביצוע מעשי טרור נגד פוליטיקאים עיראקים לפני שנים אחדות. בשל החשש ממעצר, ברח סגן-הנשיא השיעי לחבל הכורדי האוטונומי. מרבית הפוליטיקאים הסונים חוששים, ובצדק, שהמיעוט השיעי עומד לסלקם מהשלטון בעזרת איראן. לפיכך, הגלישה לאלימות כללית בין העדות היא כמעט בלתי נמנעת.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על הריגתו של טרוריסט בכיר בארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. הבכיר שחוסל היה קרוב משפחתו של טרוריסט בכיר בארגון אל-קאעידה שהאחראי של הארגון באזור המפרץ-הפרסי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 עובדי סיוע מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. במהלך השבעות האחרונים נהרגו 54 חברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה של הצבא הטורקי שנערכה במזרח המדינה.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 בדצמבר 2011 על ירי של שתי פצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: