Thursday, December 22, 2011

350 הרוגים ויותר בסוריה בשלושה ימים; 60 הרוגים בתימן; 28 הרוגים בפקיסטן; 13 פעילי טרור ואזרחים נהרגו בסומליה; 5 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 חיילים נהרגו בתימן; 3 הרוגים בטורקיה; 62 פעילי טרור מוסלמים חוסלו באפגניסטן; אישה נוצריה נרצחה בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתם של 40 אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד משטרו העלווי של בשאר אל-אסד. במהלך שלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 350 בני-אדם בעימותים אלימים בין אנשי כוחות-הביטחון לבין עריקים מהצבא ואזרחים. לפחות 200 מהם נהרגו רק במחוז אידליב בג'בל זאוויה מירי של אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. המשטר הסורי מתפורר וצפויה סכנה להתלקחות בין סוריה לשכנותיה על רקע שרידותו האישית של בשאר אל-אסד. אנשי האופוזיציה הסורים הפועלים בטורקיה הפצירו במדינות המערב ובאו"ם להתערב באופן ישיר בנעשה בסוריה לאור מספר ההרוגים הרב של הימים האחרונים. מקורות שונים בסוריה מדווחים על מעשי אונס רבים של כנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות למען המשטר. מקורות ערביים בלבנון מסרו כי אסד סירב להיפגש על חאלד משעל ראש הלשכה המדינית של תנועת החמאס. על-פי עדויות אחדות, כל ראשי החמאס עזבו את דמשק לקטאר ולירדן. מקורות רשמיים באיראן דיווחו על חמישה מהנדסים איראנים שנחטפו בסוריה בידי חמושים הקשורים לאופוזיציה הסורית. גורם רשמי בסוריה מסר שנחטפו לפחות 8 מהנדסים. שגריר סוריה בארה"ב, עימאד מוסטפה, נקרא לשוב לדמשק לצורך הצבתו במדינה אחרת. משקיפים מהליגה-הערבית אמורים להגיע לסוריה ב-22 בדצמבר 2011. טורקיה וארה"ב גינו את הטבח שנערך בג'בל זאוויה בידי חיילים הנאמנים למשטר העלווי של אסד. הפגנת תמיכה גדולה נערכה בדמשק לכבודו של אסד. אלפי סורים שנעצרו מאז ה-15 במרס 2011 עדיין נעדרים – סבירות גבוה מאוד שרובם הוצאו להורג ונקברו באזור דיר אל-זור.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתו של מחבל מתאבד לפני שהוא ניסה לבצע פיגוע רב-נפגעים. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורו רשמי באפגניסטן מסר ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתם של 62 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחודש האחרון בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא האפגני. כמו כן נמסר על הריגתם ופציעתם של 138 חיילים אפגנים בפעילות השוטפת נגד ארגון הטליבאן שנערכה במהלך חודש נובמבר 2011. מקור צבאי נוסף מסר כי גודלו של הצבא האפגני הגיע ל-180,000 חיילים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 חיילי נאט"ו (מהכוח הפולני המונה כ-2,600 חיילים) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות דתיות-עדתיות הפועלות בעיר קראצ'י. כמו כן מקור צבאי מסר על הריגתם של 25 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בדצמבר 2011 כי במהלך הקרבות שהיו בדרום המדינה ב-20 בדצמבר 2011 נהרגו 5 חיילים תימנים ו-10 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 בדצמבר 2011 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים ו-2 חיילים תימנים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתימן ומחוצה לה מסרו ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתם של כ-60 בני-אדם בעימותים בין מיליציות סוניות למיליציות שיעיות בצפון תימן במחוז סעדה הנמצא תחת השפעתה של איראן. מקור רוסי מסר כי בין ההרוגים היו 4 אזרחים מרוסיה.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה ובסומליה מסרו ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהפצצה אווירית שנערכה בדרום סומליה על בסיסי טרור הפועלים באזור. לפני ימים אחדים ממשלת קניה הזהירה את ארגון "אל-שבאב" שהיא תרחיב את ההפצצות האוויריות של בסיסי טרור הפועלים בסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתה של אישה נוצריה מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK – מירי של חיילים טורקים הפועלים במזרח המדינה. במהלך הימים האחרונים נהרגו לפחות 23 חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה בהיתקלויות עם חיילים טורקים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: