Tuesday, December 20, 2011

100 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בטורקיה; 18 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בקווקז; 4 הרוגים בסומליה ובקניה; 4 הרוגים במצרים; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; אסד הסכים להכנסתם של משקיפים לסוריה מטעם הליגה-הערבית; נשיא דרום-סודאן הגיע לביקור רשמי בישראל; 106 עיתונאים נרצחו בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 30 אזרחים מירי של חיילים סורים במהלך הפגנות מחאה שנערכו נגד המשך משטרו העלווי של בשאר אל-אסד. עוד כ-70 עריקים נהרגו מירי של אנשי כוחות-הביטחון במחוז אידליב בלבד במהלך היממה האחרונה. מקור רשמי בסוריה ומקורות בליגה-הערבית מסרו ב-19 בדצמבר 2011 כי סוריה חתמה על הסכם עם הליגה-הערבית על הצבתם של משקיפים על אדמת סוריה כדי לפקח על הנעשה במדינה לאור ההתקוממות העממית שפרצה מאז ה-15 במרס 2011. האופוזיציה הסורית מסרה כי החתימה של סוריה על הכנסתם של המשקיפים נועדה כדי למשוך זמן לטובתו של אסד. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו כי ניכרת תופעה של חיילים סורים ממוצא כורדי העורקים לטורקיה ומצטרפים לכוחות "הצבא הסורי החופשי" הפועל בטורקיה בעידוד השלטונות הטורקיים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 מחבלים מתאבדים שהפעילו מטעני-נפץ בניסיון לפגוע באזרחים במרכז הומה אדם במחוז נימרוז. מלבד שני המחבלים ההרוגים שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לא נהרג אדם נוסף. כמו כן נמסר על הריגתו של בכיר אפגני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפעולים במחוז קנדהאר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר פלוג'ה. כמו כן נמסר על פיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס של עולי-רגל איראנים בעיר בגדאד, למרבה המזל לא היו הרוגים בפיגוע זה. בימים האחרונים ניכרת ירידה במספר אירועי הטרור בעיראק ובניסיונות הפיגוע המתבצעים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגונים שונים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 חיילים תימנים ו-12 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בקרבות שפרצו בדרום תימן יום קודם לכן. דוברים בתימן מסרו כי הקרבות עדיין נמשכו בזמן מסירת הידיעה לתקשורת הבינלאומית. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 חיילים תימנים בקרבות שפרצו בדרום המדינה בין הצבא התימני לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור. מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-17 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך הפצצה שנערכה בידי כוחות הצבא הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות בסומליה ובקניה מסרו על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו באזור מוגדישו ואזור הגבול עם קניה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים באזור כיכר אל-תחריר. בכף עלה מספר ההרוגים של הימים האחרונים ל-14 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 20 חברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים לבין אנשי כוחות הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
--
דרום-סודאן – ישראל: דוברים רשמיים בישראל מסרו ב-19 בדצמבר 2011 על הגעתו הלילה של נשיא דרום-סודאן, סאלבה קיר, לביקור מדיני רשמי בישראל. דרום-סודאן קיבלה את עצמאותה לאחר משאל-עם שנערך בינואר 2011 בהסכמתה של ממשלת חרטום האסלאמית ובלחץ המעצמות. ישראל סייעה לתושבי דרום-סודאן מזה עשרות בשנים. הנשיא קיר יערוך ביקור בזק של 24 שעות בישראל.
--
עיתונאים – טרור: ארגון תקשורתי בשוויץ מסר ב-19 בדצמבר 2011 על הריגתם של 106 עיתונאים בשנת 2011. לפחות 20 מהם נהרגו במהלך האירועים שהתרחשו במדינות הערביות לאור ההתקוממות העממית נגד המשטרים האוטוריטאריים. 12 עיתונאים נרצחו במקסיקו; 11 עיתונאים נרצחו בפקיסטן;
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: