Wednesday, December 14, 2011

33 הרוגים בסוריה; 24 הרוגים באפגניסטן; 11 הרוגים בדרום-סודאן; 10 חיילים מבורונדי נהרגו בסומליה; 7 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בניגריה; הרוג בתימן; ראש המודיעין האיראני קיים שיחות בסעודיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד הנשיא אסד במחוז אידליב ובמקומות נוספים. דוברי אופוזיציה אחדים הנמצאים בקפריסין מסרו כי במחוז אידליב התפתחו קרבות בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין חיילים סורים הנאמנים למשטר שבמהלכם נהרגו 7 חיילים סורים כנקמה על הרג האזרחים במהלך היום. כמו כן נודע מפי מקור מהימן בסוריה על היערכות צבאית ניכרת של הצבא הסורי באזור העיר אל-חמה לקראת פריצה אלימה לתוככי העיר במטרה להכניס חוליות חמושות של עריקים וחוליות חמושות של "האחים המוסלמים" המסתייעים בנשק רב שהוברח מירדן. דוברים באו"ם מסרו כי להערכת נהרגו יותר מ-5,000 אזרחים מאז החלה ההתקוממות העממית שפרצה ב-15 במרס 2011. מנהיגים עלווים בסוריה שוקלים להיפגש עם אנשי אופוזיציה היושבים בטורקיה. דיווחים קשים מגיעים מאזור דרעא על רצח, אונס וביזה של חיילים סורים וכנופיות "השביחה". מקורות רשמיים בסוריה האשימו את טורקיה במתן סיוע "לקבוצות חמושות" הנכנסות לסוריה ומנהלות קרבות קשים נגד הצבא ונגד אזרחים. אזור הגבול בין סוריה לטורקיה נמצא על סף פיצוץ בין שתי המדינות לאחר הריגתם של 2 מסתננים בידי חיילים סורים ב-13 בדצמבר 2011. בלוגרית סורית בשם רזאן רזאווי שנעצרה ב-5 בדצמבר 2011 מואשמת בהקמת ארגון שנועד לשנות את אופייה הכלכלי והחברתי של המדינה. רזאווי נעצרה במעבר הגבול לירדן בעקבות הזמנתה להשתתף בקונגרס על התקשורת הערבית. הסתיים האולטימאטום שהציב הצבא לתושבי חומס להיכנע – חשש כבד מטבח.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא האפגני וכוחות נאט"ו שפעלו באזורים אחדים ברחבי המדינה. כמו כן נמסר על תפיסתם של עשרות פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. מקור צבאי אפגני מסר כי בימים האחרונים נהרגו מאות פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך היום נמסר על הריגתם של 6 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 אזרחים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז חייבאר. במהלך היממה האחרונה התבצעו פיגועים רבים שגרמו לפציעתם של אזרחים וחיילים. מקורות רשמיים בטליבאן הפקיסטני מסרו כי לא מתקיימים שיחות שלום עם ממשלת פקיסטן למרות שניתנה הצהרה כזו לפני ימים אחדים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברחבי עיראק. בעיר פלוג'ה נעשה ניסיון להתנקש בחייו של שופט בכיר – 6 בני-אדם נפצעו באירוע.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים תימנים שפעלו באזור העיר צנעא.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתם של 10 חיילים מבורונדי הפועלים בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב. המידע הזה הגיע בעקבות הצגתם של התעודות של החיילים בידי דוברי ארגון "אל-שבאב". כמו כן נסמר על קרבות קשים בין חיילים מקניה לפעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב הפועלים ליד לגבול המשותף.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות שפצרו בין מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן על בסיס אתני ודתי. מיליציות אחדות פעולות בהשראת ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה. במהלך היממה האחרונה התבצעו פיגועים רבים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-13 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו בצפון-הקווקז.
--
המזרח-התיכון – חדשות נוספות: הושבע נשיא טוניסיה החדש מונזף מרזוקי; מלך בחריין טען שסוריה מאמנת אנשי אופוזיציה מבחריין; ראש המודיעין האיראני קיים שיחות בסעודיה; הפגנות בלוב למען שקיפות של הממשלה החדשה; לחץ על ממשלת סוריה לאפשר חופש ביטוי לבלוגרים המביעים מחאה נגד השלטון; השגריר הישראלי החדש הגיע לקהיר ב-12 בדצמבר 2011;
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: