Tuesday, December 27, 2011

110 נוצרים נהרגו בניגריה; 56 הרוגים בסוריה; 19 הרוגים בפקיסטן; 14 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בלוב; מנהיגי ארגון אל-קאעידה עברו מפקיסטן לצפון-אפריקה; טיל קסאם נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 56 בני-אדם בהתקפה של הצבא הסורי במקומות אחדים ובעיקר על העיר חומס - שבה נהרגו לפחות 50 בני-אדם במהלך היממה האחרונה. במהלך הימים האחרונים התרכזו באזור העיר חומס כ-4,000 חיילים סורים ועשרות טנקים המפגיזים ללא הרף את בתי התושבים בשכונות אחדות בעיר. עיקר הפעילות הצבאית של הצבא הסורי מתרכז באזור הסוני של העיר הנקרא "באבא עמרו", גורמי אופוזיציה בכירים מסרו כי השלטונות הסורים מטעים את חברי הליגה הערבית הנמצאים בדמשק בעזרת זיוף שמותיהם של הכפרים בהם התחוללו אירועים אלימים. מקור רשמי בסוריה מסר ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתו של חייל מירי של חמושים שפעלו בדרום המדינה. אחד ממשקיפי הליגה-הערבית, מוסתשר מחג'וב, נפצע מירי של חיילים סורים. מחג'וב מסר בראיון לרשת אל-ערבייה שהטבח בסוריה "מוכיח שיהודים נוהגים בכבוד". דוברי האופוזיציה הסורית התרעמו על שתיקת העולם לנוכח הטבח המתחולל בעיר חומס בשבוע האחרון. ראש "המועצה הסורית הלאומית", בורהן ע'ליון, הפציר בליגה-הערבית להתערב באופן מיידי לנוכח מה שמתחולל בעיר חומס כדי לעצור את ההרג והאלימות. כנופיות "השביחה" ממשיכות לעסוק באונס, רצח וביזה בכל רחבי סוריה. דוברי האופוזיציה הסורית מסרו ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 275 אזרחים ו-150 עריקים במהלך השבוע האחרון בפעילות צבאית של חיילים סורים נגד מפגינים. עלפי הערכות אחדות, כ-70,000 בני-אדם עצורים בידי שירותי הביטחון של סוריה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של כ-30 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים שפעלו בבניין משרד-הפנים השוכן בעיר בגדאד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: דובר רשמי במשרד-הפנים האפגני ממסר ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות שתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד פעילי הארגון במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: דובר צבאי בפקיסטן מסר ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך אירוע חטיפה של שלושה עובדי ממשלה בצפון פקיסטן. דובר מהמשטרה מסר כי פעילי טרור פוצצו את עצמם, אך שלושת החטופים נותרו בחיים. מקור צבאי בכיר בפקיסטן מסר ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 17 פעילי טרור מוסלמים ממיליציה פרו-טליבאנית במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה. מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו כי מנהיגי ארגון אל-קאעידה בפקיסטן רובם סולקו מפקיסטן וחלקם עבר לצפון-אפריקה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים ותקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 110 בני-אדם במהלך התקפות הטרור שהיו בחג המולד הנוצרי של ה-25 בדצמבר 2011 במקומות אחדים ברחבי ניגריה. במהלך האירועים הללו נרצחו עשרות נוצרים מפיצוץ של מטעני-חבלה שהוטמנו בכנסיות נוצריות בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מאז הבחירות של אפריל 2011 נהרגו בניגריה מאות בני-אדם בעימותים אלימים ובפיגועי טרור של מוסלמים נגד נוצרים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות לוביות למליציות הפועלות בשם משפחת קדאפי במערב המדינה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-26 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 חיילים ו-2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך היתקלות שנערכה בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בדצמבר 2011 על ירי של טיל קסאם לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק מהירי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: