Sunday, December 25, 2011

61 הרוגים בניגריה; 16 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בתימן; 6 חיילים נהרגו בפקיסטן; 4 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 מוסלמים שיעים נרצחו בפקיסטן; הרוג בקשמיר; 27 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בשבועיים האחרונים; הגוש האסלאמי במצרים זכה ב-70 אחוזים מהקולות בסיבוב השני; 2 רקטות נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בדצמבר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על מציאתן של גופות של עצורים שעברו עינויים קשים. ארגון "האחים המוסלמים" בסוריה פרסם הודעה בה נמסר שהארגון אינו אחראי לשני הפיגועים שיהיו בדמשק ב-24 בדצמבר 2011 שגרמו ל-44 הרוגים. דובר "האחים המוסלמים" מסר כי המודיעין הסורי זייף אתר אינטרנט בו פורסמה הודעה לכאורה בשם הארגון שנטל את האחריות לפיגוע הקשה. האו"ם פרסם הודעת תנחומים למשפחות ההרוגים ללא הודעת תנחומים לממשלה הסורית. 100,000 איש השתתפו בהלוויות ההמוניות להרוגי הפיגועים שהיו בדמשק. בזמן ההלוויות שנערכו בדמשק, הצבא הסורי ערך התקפה צבאית נוספת על העיר חומס תוך כדי הפגזה על שכונות אחדות בעיר. באזור דרעא הלחימה נמשכת בין הצבא לבין חברי "הצבא הסורי החופשי" הפועלים בשם האופוזיציה הסורית. מקורות באופוזיציה הסורית מפצירים במערב להתערב בנעשה בסוריה לאור מה שמתרחש בעיר חומס בעקבות הפגזות מסיביות של טנקים על העיר במהלך היממה האחרונה. בסופו של דבר אסד יצטרך לעזוב את סוריה בלחץ של בכירים עלווים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר כי המלחמה בין מוסלמים סונים למוסלמים שיעים בפקיסטן מתרחבת. מקורות בפקיסטן מסרו ב-24 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיר קראצ'י.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בדצמבר 2011 על הריגתם של 61 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה שנערכה בימים האחרונים נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 בדצמבר 2011 על הריגתם של 27 חברי המחתרת הכורדית במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה מאז ה-5 בדצמבר 2011 במזרח טורקיה.
--
מצרים – בחירות: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-25 בדצמבר 2011 כי הגוש האסלאמי זכה ב-70 אחוזים מהקולות בסיבוב השני של הבחירות לפרלמנט המצרי.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-24 בדצמבר 2011 על הריגתו של פוליטיקאי מקומי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בדצמבר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של חיילים במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד המשטר בעיר צנעא. המפגינים דרשו להעמיד לדין את הנשיא הקודם עלי עבדאללה סאלח שפרש לפני שבועות אחדים.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בדצמבר 2011 על ירי של 2 רקטות לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: