Thursday, December 15, 2011

25 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בקווקז; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בתימן; 2 לבנונים נפצעו מירי של חיילים סורים; השלב השני בבחירות למועצה המחוקקת התקיימו במצרים ב-9 מחוזות; החמאס הצהיר על הרג של 1,365 ישראלים מאז הקמתו לפני 24 שנים; 42 עיתונאים נהרגו בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-14 בדצמבר 2011 על הריגתם של 25 אזרחים וחיילים בעימותים אלימים שפרצו ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות בסוריה דיווחו על קרבות קשים באזור העיר דרעא בין חוליות חמושות לבין אנשי צבא הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. בכל רחבי סוריה נערכו עימותים אלימים מאוד שגלשו לעימותים בין העדות הסוניות לעדות העלוויות.מקורות נוספים ציינו על הריגתם של 8 חיילים נוספים בעיר אל-חמה בנקמה על הרג אזרחים בידי חיילים הנאמנים למשטר. עדויות קשות מגיעות על מעשים אלימים ביותר של חיילים כלפי אזרחים בכל מחוז אידליב. תושבי העיר אל-חמה חוששים מטבח של כוחות הצבא בעיר. באירועים של ה-13 בדצמבר 2011 נהרגו לפחות 47 בני-אדם – אזרחים וחיילים. "המועצה הלאומית הסורית" – איגוד של ארגוני האופוזיציה הפועלים נגד אסד – פתחה סניף קבוע בעיר איסטנבול. חיילים סורים חדרו לשטח הלבנוני ופצעו בירי 2 לבנונים, כמו כן נמסר שחיילים סורים פצעו 8 פליטים סורים בעת שחצו את הגבול ללבנון. אנשי אופוזיציה מסוריה יגיעו לטוניסיה לביקור רשמי. אסד "איש מת מהלך" – כך נאמר על אסד במשרד החוץ האמריקאי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בתקריות אחדות שהיו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 בדצמבר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם באירוע חטיפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 4 ילדים. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל פקיסטני מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-14 בדצמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה באזור בגדאד ובצפון-עיראק בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 בדצמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-14 בדצמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בהיתקלות בין חיילים לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
המזרח-התיכון – חדשות נוספות: השלב השני בבחירות למועצה המחוקקת התקיימו במצרים ב-9 מחוזות; 2 לבנונים נפצעו מירי של חיילים סורים שחדרו לתו השטח הלבנוני; דרום-סודאן הצטרפה לאיחוד המדינות של מזרח אפריקה; בעקבות הסנקציות על סוריה המחירים בטורקיה עלו על סחורות מיובאות; העיר טאיז בתימן הפכה בשבועות אחרונים למרכז ההתנגדות של האופוזיציה הפוליטית-שבטית של תימן; מקורות בליגה הערבית מסרו כי "האביב הערבי" גרם לנזקים כספים בסך של 100 מיליארד דולר מאז תחילת שנת 2011; סוריה דוחה את הטענות של האו"ם על מספר ההרוגים בסוריה המגיע ל-5,000 בני-אדם שנהרגו מאז ה-15 במרס 2011 – מקור רשמי בסוריה טען שזו קונספירציה; תנועת החמאס ציינה 24 שנים להקמתה – דוברי החמאס ציינו כי מאז הקמתה נהרגו 1,365 ישראלים, 6,411 ישראלים נפצעו וכן נורו לעבר ישראל 11,000 רקטות פצצות-מרגמה לעבר ישראל; האו"ם מגייס 1.5 מיליארד דולר למען הרעבים בסומליה הסובלים בשל הבצורת הקשה הפוקדת את המדינה – בשנה האחרונה מתו בסומליה עשרות אלפי בני-אדם מרעב וממחלות הנגרמות מתזונה לקויה; 42 עיתונאים נהרגו בשנת 2011 וכן נמסר על 179 עיתונאים שהושלכו לכלא בשל האשמות שונות – כך למשל 28 עיתונאים הוכנסו לכלא באוסטרליה;
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: