Friday, December 16, 2011

65 בני-אדם נהרגו בסוריה; 8 הרוגים בטורקיה; 9 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בפיליפינים; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; סוכנות הידיעות האיראנית "פרס TV” כרגיל פברקה ידיעות על חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בסומליה; פצצות מרגמה וטילים נורו לעבר ישראל; הסתיימה הנוכחות הצבאית הרשמית של ארה"ב בעיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתם של 27 חיילים סורים בידי אנשי "הצבא סורי החופשי" בקרבות עקובים מדם שפרצו במהלך היממה האחרונה באזור העיר דרעא. כמו כן מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 38 אזרחים מירי של חיילים הנמנים למשטר במהלך השתלטות צבאית על אזורים אחדים בעיר אל-חמה. קרבות נוספים נערכו באזור דיר אל-זור ובמחוז אידליב. שר-החוץ הצרפתי קרא לאסד להתפטר מתפקידו. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי הם הקימו ארגון-גג בשם "אל-ליקה" המאגד בתוכו את כל הארגונים הפועלים להפלתו של בשאר אל-אסד. ארגון "המשקיפים לזכויות אדם" פרסם עדויות של חיילים עריקים הטוענים שהם קיבלו פקודה לירות באזרחים תמימים ולפעול "בכל האמצעים הדרושים" כדי לפזר את ההפגנות של האזרחים שהתקוממו נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
ארה"ב – עיראק: מקורות מדיניים וצבאיים בעיראק מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על סיום הנוכחות הצבאית הרשמית של ארה"ב עיראק שהחלה לפני 9 שנים. יותר מ-4,800 חיילים אמריקאים וחיילי הקואליציה נהרגו בעיראק. קרוב לטריליון דולר עלתה המלחמה למשלם המסים האמריקאי. 100,000 עיראקים נהרגו במלחמה. ארה"ב תשאיר בעיראק 2 בסיסים עם כ-4,000 חיילים (ועוד אלפים רבים של יועצים צבאיים חיצוניים ועובדי קבלן). לארה"ב נהרגו 4,480 חיילים; לבריטניה נהרגו 179 חיילים; לאיטליה נהרגו 33 חיילים; לפולין נהרגו 23 חיילים; לאוקראינה נהרגו 18 חיילים; לבולגריה נהרגו 13 חיילים; לספרד נהרגו 11 חיילים; לדנמרק נהרגו 7 חיילים; לאל-סלוודור נהרגו 5 חיילים; לגאורגיה נהרגו 5 חיילים; לסלובקיה נהרגו 4 חיילים; ללטביה נהרגו 3 חיילים; לרומניה נהרגו 3 חיילים; להולנד נהרגו 2 חיילים; לאסטוניה נהרגו 2 חיילים; לתאילנד נהרגו 2 חיילים; וחייל אחד נהרג למדינות אזרבייג'ן, צ'כיה, הונגריה, קזחסטן ודרום-קוריאה. השנה הקטלנית ביותר לכוחות האמריקאים והזרים בעיראק הייתה בשנת 2007 שבמהלכה נהרגו 961 חיילים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש דצמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 9 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 548 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתו של מחבל מתאבד מירי של חיילי נאט"ו דקות אחדות לפני הפיגוע שהיה אמור להתבצע ליד בסיס של כוחות נאט"ו המוצבים באפגניסטן. מקור צבאי בכיר באפגניסטן מסר ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולות יזומות אחדות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות מוסלמיות מקומיות הפועלות בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מאז שנחשף שסוכנות הידיעות האיראנית "פרס TV” פיברקה הודעות על חיסולים-ממוקדים אמריקאים ועל מספר ההרוגים שהיו באירועים הללו, הסוכנות הפסיקה לפרסם ידיעות כאלה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהפועל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתם של 8 חברי המחתרת הכורדית (ה-PKK) בהיתקלות עם חיילים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה.
--
ישראל – רצועת-עזה – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על 3 פצצות מרגמה שנורות לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. כמו כן נמסר על ירי של טיל לעבר ישראל בשעות הצהרים של ה-15 בדצמבר 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: