Thursday, December 1, 2011

45 נוצרים נהרגו בניגריה; 18 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 8 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים נוספים בפקיסטן; 4 חיילים נהרג בסומליה; 3 הרוגים בתימן בהפגזה של הצבא; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג בטורקיה; 16 עיתונאים נרצחו בפקיסטן מאז תחילת שנת 2011; שוחררו 912 מפגינים בסוריה; "רוב לאחים המוסלמים" במצרים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-20 בנובמבר 2011 על הטלת סנקציות על סוריה שהתאם להחלטת הליגה-הערבית שהתקבלה לפני ימים אחדים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתם של 11 אזרחים מירי של חיילים סורים ועל הריגתם של 7 חיילים סורים מירי של חברי "הצבא הסורי החופשי". כמו כן נמסר על נפגעים נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות באו"ם מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על דיונים דחופים שיערכו בעוד ימים אחדים בנוגע לאלימות בסוריה לאור סירובה של סוריה לקבל את התוכנית להפחתת האלימות של הליגה-הערבית. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי במהלך היום שוחררו 912 מפגינים שנעצרו בעקבות השתתפותם בהפגנות. מתח צבאי רב שורר בגבול המשותף בין סוריה לטורקיה. באזורים אחדים ברחבי סוריה הצבא הסורי התפורר לחלוטין. תיאום ביטחוני בין סוריה לרוסיה על רקע הידיעות על אפשרות למעורבות מערבית צבאית בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 3 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של מחבל-מתאבד מפיצוץ שאירע טרם-זמנו. כמו ן נמסר על מותן של 3 נשים במהלך פעילות של כוחות נאט"ו שפעלו נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. הנשים נהרגו מירי של ארטילריה שהופעלה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז זראי.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים. מקור נוסף מסר שהחייל מת מפצעיו בפיגוע שאירע לפני ימים אחדים. מאז תחילת חודש נובמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 26 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 538 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא הפקיסטני במחוז אורקזאי. מאז שהחל המבצע הצבאי באזור נהרגו עשרות פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נסמר על הריגתו של ראש מיליציה שפעלה נגד הטליבאן הפועל בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתן של 2 נשים מירי של חיילים פקיסטנים בשל טעות בזיהוי במהלך פעילות צבאית שנערכה במחוז חייבאר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו באזור העיר סמארה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בהפגזה של הצבא התימני על העיר טאיז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 חיילים סומלים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במערב סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בנובמבר 2011 על הריגתם של 45 נוצרים בעימותים אלימים ובהתקפות טרור שפרצו בין מוסלמים לנוצרים בימים האחרונים.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 בנובמבר 2011 על הריגתו של חמוש בידי כוחות-הביטחון לאחר שהוא פצע מירי 2 בני-אדם בעיר איסטנבול.
--
המזרח-התיכון – חדשות נוספות: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו כי מאז תחילת שנת 2011 נהרגו 16 עיתונאים בפקיסטן; ישראל החליטה להעביר את כספי המסים לרשות הפלסטינית; בריטניה הורתה לעובדי השגרירות האיראנית בלונדון לעזוב תוך 48 שעות; גרמניה הורתה לשגריר הגרמני לעזוב את איראן; איטליה שוקלת לסגור את השגרירות באיראן; דיון דחוף נערך בממשלה על בעיית המסתננים לישראל; גרמניה אישרה לבנות צוללת נוספת לישראל במחיר מסובסד; ציפי לבני ערכה ביקור אצל אבו-מאזן ברמת עמון – אולם אבו-מאזן לא באמת רוצה לסיים את הסכסוך עם ישראל; מתקן גרעיני באיספהאן נפגע בפיצוץ שהיה לפני ימים אחדים; שר הביטחון של כוויית, ג'אבר אל-מובארק אל-סבאח, התמנה להרכיב ממשלה חדשה; דוברי "האחים המוסלמים" במצרים מסרו כי מסתמן רוב של כ-50 אחוזים למפלגות המוסלמיות בעקבות הבחירות שהיו לפרלמנט המצרי;
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: