Wednesday, November 30, 2011

10 הרוגים בעיראק; 8 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה נהרגו בתימן; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים נוספים בסומליה; 18 אנשי חמאס נעצרו בירושלים; 80 פצועים בקהיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה ומקורות תקשורתיים ערביים במפרץ מסרו ב-29 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 חמושים שנפגעו מירי של אנשי כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד עריקים באזור העיר חומס. כמו כן נמסר על הריגתו של אזרח מירי של אנשי כוחות-הביטחון. בשעות הערב נמספר מפי דובר כוחות המורדים על הריגתם של 3 חיילים סורים ועל תפיסתם של 2 נוספים במהלך מבצע שנערך נגד אנשי כוחות-הביטחון הפועלים בצפון סוריה. במהלך הפשיטה שנערכה על נקודות אחדות בעיר נתפסה מכונית השייכת לחוליות חמושות הפועלות באזור עם כלי נשק ותחמושת רבים. כמו כן מקור צבאי רשמי מסר ב-29 בנובמבר 2011 על תפיסתם של 2 מבוקשים בכירים במחוז אידליב בידי אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. מקורות רשמי בכיר בטורקיה מסר כי טורקיה מתנגדת להקמתו של מסדרון הומניטארי ביוזמת צרפת על אדמת סוריה. כמו כן נמסר מפי גורם בכיר בטורקיה שעיראק תשמש לטורקיה תחליף לסוריה בעניין הכלכלי והמסחרי. רוסיה הבהירה כי היא מתנגדת להטלת עיצומים על המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקור רשמי סוריה מסר כי המדיניות של סוריה כלפי ה-PKK (המחתרת הכורדית) לא השתנתה למרות טענותיה של טורקיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מארגון הטליבאן מירי של חיילים אפגנים, וכן נהרגו לפחות 5 אזרחים מירי של חיילי נאט"ו שהיו במהלך פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעת הלוויה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. מקורות תקשורתיים האשימו במעשה את פעילי ארגון הטליבאן הפועלים באזור. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי אמריקאי שארה,ב מסרבת להתנצל על התקרית שבמהלכה נהרגו לפחות 24 חיילים פקיסטנים מירי של מל"ט אמריקאי שפעל בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות בעיר קראצ'י הפועלות על בסיס אתני בעידודו הנמרץ של ארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בנובמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה ללא קשר לפיגוע בו נהרגו 19 בני-אדם יום קודם לכן. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 בנובמבר 2011 על הריגתם של 19 בני-אדם ועל פציעתם של רבים נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד בית-כלא הנמצא באזור העיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים. זהו הפיגוע השלישי הקטלני בשבוע האחרון.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 בנובמבר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא התימני הפועל בדרום המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 12 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועל בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בסדרת הפיגועים שהייתה שבעיר מוגדישו ביממה הקודמת שנערכה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר כי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מונעים בכוח מ-16 ארגוני סיוע להעניק תמיכה ועזרה לתושבי סומליה הסובלים חרפת רעב בשל הבצורת הקשה.
--
המזרח-התיכון – ידיעות נוספות: גורמים רשמיים בהודו מסרו כי במהלך שנת 2011 היו 57 הפרות של הפסקת-האש בין הודו לפקיסטן; גורמים רשמיים בסעודיה האשימו גורמים שיעים בהרג של 4 בני-אדם בשבוע שעבר; קרבות פרצו בין מיליציות שבטיות הפועלות בלוב; גורמים בניגריה האשימו גורמים אסלאמיים רדיקליים בהרג של נוצרים בימים האחרונים; סדרת אירועי טרור ואלימות התרחשה בגבול בין קניה לסומליה ביוזמת פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב; מתיחות בלבנון בין חיזבאללה לממשלת לבנון על רקע ירי של 4 קטיושות לעבר ישראל בידי גורמים פלסטינים ומזוהים עם אל-קאעידה והמקושרים לסוריה; עשרות מטעני חבלה התגלו באפגניסטן ביממה האחרונה; מתיחות ביטחונית רבה בין פקיסטן לאפגניסטן על רקע הרג של חיילים פקיסטנים בידי הצבא האמריקאי לפני ימים אחדים; סטודנטים פרצו לשגרירות בריטניה בטהראן – אחדים מהם השליכו בקבוקי תבערה; ראש אמ"ן מסר כי לאיראן יש חומר ל-4-5 פצצות גרעיניות; 18 אנשי חמאס נעצרו בירושלים בחשד לגיוס כספים לארגון; פינלנד החליטה להחזיר 195 חיילים פינים המשרתים באפגניסטן; בקהיר נפצעו 80 בני-אדם בעימותים בין תומכי המועצה הצבאית לבין מתנגדים שיצאו להפגין בכיכר אל-תחריר;
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: