Wednesday, November 16, 2011

15 הרוגים נוספים בסוריה; 16 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 17 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 7 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בעיראק; חייל אמריקאי נהרג בעיראק; טרוריסט נהרג בתימן; טרוריסט נהרג בקשמיר; קרבות בסודאן; קרבות בגבול קניה-סומליה; פיגועים בניגריה; 2 רקטות קסאם נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתם של 15 חיילים סורים נוספים מירי של עריקים מהצבא שהצטרפו לכוחות האופוזיציה הפעולים נגד בשאר אל-אסד. בכך הגיע מספר ההרוגים של היממה האחרונה ליותר מ-90 הרוגים – רובם כנראה חיילים סורים שהותקפו בערים אחדים ברחבי סוריה. מאז תחילת חודש נובמבר 2011 נהרגו לפחות 300 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין אזרחים וחוליות חמושות הפועלות לצד כוחות האופוזיציה. בדרום סוריה נערכו קרבות קשים ועקובים מדם בין חיילים סורים לבין עריקים שהשתמשו גם בכלים משוריינים נגד כוחות הצבא שנערכו מולם. מקורות בסוריה מסרו על הפגנת של אזרחים נאמני המשטר ליד שגרירות ירדן בדמשק בעקבות דבריו של המלך הירדני כי על אסד לפרוש מתפקידו לנוכח אירועי הדמים של החודשים האחרונים. דוברי האופוזיציה הסורית מסרו כי בשבועות האחרונים מתרבות העריקות של חיילים סורים. רבים מהעריקים פועלים במסגרת מצומצמת ואין להם קשר ישיר עם קבוצות אחדות. במחוז אידליב פועלות עשרות חוליות חמושות כאלה המתעמתות מידי יום עם אנשי הצבא הנאמנים למשטר. מקור צבאי רשמי בסוריה הודה ב-15 בנובמבר 2011 כי בעקבות היתקלות עם חיילים עריקים נהרגו 15 מאנשי כוחות-הביטחון. מקורות בלתי-רשמיים בסוריה מסרו כי לנוכח האירועים הקשים של הימים האחרונים, המשטר לא יהסס לנקוט בצעדים יותר חריפים כמו התקפות אוויריות מסיביות נגד ישובים המזדהים עם האופוזיציה או כאלה הנותנים מחסה לחיילים עריקים הפועלים נגד המשטר. באזור דיר אל-זור ניכרת תכונה צבאית רבה לנוכח האפשרות שהכורדים יצאו בהמוניהם להתעמת עם כוחות הצבא. גורמים נוספים בסוריה רומזים כי המשטר לא יהסס להוציא להורג ללא משפט כל מי שיעמוד בראש ההפגנות הנערכות ברחבי סוריה. כמו כן נמסר מפי גורמים נוספים שאזרחים חמושים וכוחות "השביחה" הפועלים למען המשטר מבצעים אונס שיטתי בכפרים אחדים המזוהים עם כוחות האופוזיציה – בעיקר במחוז אידליב, דיר אל-זור ודרעא. המשטר הסורי החל להפעיל יחידות מיוחדות שתפקידן לטפל באנשי אופוזיציה סורים הפועלים בלבנון נגד אסד. לראשונה הותקף מתקן של המודיעין הסורי בדמשק בידי חיילים עריקים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מהנדסים שנחטפו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז פארייב.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן קרוב לגבול האפגני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים ב-5 פעולות צבאיות יזומות שנערכו בידי הצבא הפקיסטני במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל אמריקאי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז עיראק.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהיו בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתו של פעילי טרור בכיר מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תימן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מירי של אנשי מיליציה הפועלת במחוז קשמיר.
--
אפריקה – טרור ואלימות מוסלמית: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על קרבות בין צפון-סודאן לדרום-סודאן; על קרבות בין חיילים קנייתיים לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב"; ועל סדרה של פיגועים בניגריה שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים המתנגדים לנוכחות הנוצרית בניגריה.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על ירי של 2 טילי קסאם לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מעזה. נגרם נזק למחסן של גן ילדים, אולם לא היו נפגעים בנפש.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: