Thursday, November 3, 2011

35 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בתימן; 12 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 6 הרוגים בתאילנד; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו בצפון הקווקז; הרוג בלוב בקרב בין שתי מיליציות חמושות; 4 מנהרות נהרסו בגבול בין עזה למצרים; סוריה הסכימה לתוכנית של הליגה הערבית לסיום המשבר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 35 אזרחים בשתי תקריות חמרות שהיו במהלך היממה האחרונה. בתקרית אחת נהרגו 11 בני-אדם בהתקפה של חמושים על מפעל הנמצא בעיירה חולה. תקרית שנייה התרחשה באזור העיר חומס כאשר אוטובוס פועלים הותקף בידי חמושים שהרגו לפחות 9 בני-אדם. מקור באופוזיציה הסורית בלבנון מסר ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 15 אנשי כוחות-הביטחון מירי של חמושים שפעלו באזור העיר חומס בתגובה להריגתם של 11 הפועלים בעיירה חולה. נציגי הליגה הערבית חשפה את התוכנית בנוגע לסוריה: על סוריה להורות על נסיגת כל כלי השריון מהערים המרכזיות; הפסקת האלימות נגד האזרחים; שחרורם של כל האסירים הפוליטיים; התחלת דיאלוג פוליטי עם נציגי האופוזיציה בתוך שבועיים; סוריה צריכה להסכים לנציגי תקשורת, לאנשי אופוזיציה ולנציגי הליגה הערבית לפקח על הנעשה בסוריה. מקורות בליגה הערבית מסרו בשעות הערב של ה-2 בנובמבר 2011 על הסכמתה המלאה של סוריה בנוגע לתוכנית שהוצגה בפניה לסיום המשבר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות מבצע צבאי משותף של כוחות אפגניים וכוחות נאט"ו הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 נובמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (מהם 2 קצינים) בסדרה של אירועי טרור שהתבצעו בפקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בעיר טאיז בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה באזור העיר קיסמאיו הנמצאת בשליטת פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד בקרב יריות שפרץ בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בעיר טריפולי.
--
מצרים - רצועת-עזה: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריסתן של 4 מנהרות באזור הגבול בין עזה למצרים ששימשו להברחות נשק וטובין.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה בפיגועי טרור אסלאמיים כ-5,000 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: