Friday, November 25, 2011

47 הרוגים בסוריה; 19 הרוגים בעיראק; 17 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בלוב; 7 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים באלג'יריה; 5 הרוגים בתאילנד; 5 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בטורקיה; חיילי קנייתי נהרג מירי של פעילי טרור מסומליה; צרפת חותרת להתערבות ישירה בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 47 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד (בין ההרוגים היו חיילים, אזרחים ועריקים). בשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 90 בני-אדם. מקורות נוספים בסוריה ומחוצה לה ציינו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים אלימים נוספים בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים בעיר חומס, אל-חמה, דיר אל-זור, דרעא ובצפון סוריה קילומטרים אחדים מהגבול הטורקי. כוחות מיוחדים של הצבא הסורי וכנופיות "השביחה" נערכים לקראת עימותים העלולים לפרוץ לאחר תפילת יום השישי של ה-25 בנובמבר 2011. מקורות בליגה הערבית מסרו כי ההרג של הימים האחרונים אינו תורם לדיון רציני מצד המשטר בנוגע לתוכניתה של הליגה-הערבית להביא לסיום האלימות בסוריה שהחלה ב-15 במרס 2011. דוברי הליגה הערבית מסרו כי הם מכינים פגישה נוספת בין נציגי הליגה לבין נציגי המשטר על-מנת להביא להפסקת שפיכות הדמים במדינה הסורית. מדינאים ערביים במפרת הפרסי שלחו אזהרה לראשי המשטר העלווי מפני התערבות צבאית זרה של כוחות צבאיים מקומיים המגובים בכוחות מערביים במטרה להביא לעזיבתו של בשאר אל-אסד אם המצב בסוריה יגיע למבוי סתום. מקורות מודיעיניים באירופה מסרו כי הצרפתים מנהלים דיון חשאי עם מדינות ערביות אחדות בנוגע לאפשרות של התערבות צרפתית בסוריה – בעיקר בנושא ההומניטרי. צרפת בוחנת את האפשרות לקבל גיבוי ערבי לכול התערבות עתידית שתהייה בסוריה. לא מן הנמנע שצרפת וטורקיה מנהלות מרוץ נגד הזמן כדי לקבל תמיכה לקראת עימות צבאי העלול לפרוץ בשל המצב הביטחוני השורר בסוריה. מקור מדיני בליגה-הערבית מסר ב-24 בנובמבר 2011 כי סוריה הסכימה לכניסתם של פקחים לתחומה מטעם הליגה הערבית. ארה"ב החליטה לא להחזיר את השגריר האמריקאי לדמשק מחשש לחייו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 10 אנשי ביטחון אפגניים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על שיירה של כוחות נאט"ו שנעה במערב אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 אזרחים אפגנים בהתקפה של כוחות נאט"ו שנערכה באזור מחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור ו-2 חיילים פקיסטנים בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 19 בני-אדם על פציעתם של 60 נוספים בפיגוע משולש שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיר בצרה. זה היה אחת מהפיגועים הקשים ביותר שהיו בעיראק בעת האחרונה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד המשטר התימני למרות הודעת ההתפטרות של הנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בערי מוגדישו.
--
סומליה – קניה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל קנייתי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים מהגבול של סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם באירועים אלימים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים במרכז המדינה. ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם מאז תחילת השנה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות מקומיות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-24 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (מהם 2 חיילים) מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. כמו כן נמסר כי טורקיה דורשת מעיראק לבסס אזור מפורז בצפון-עיראק. מידע נוסף: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-23 בנובמבר 2011 כי בעקבות הריגתו של חייל מירי של חברי המחתרת הכורדית ב-22 בנובמבר 2011, חיל-האוויר הטורקי תקף בסיסים של המחתרת הכורדית הנמצאים בצפון-עיראק. לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל אחד מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על פציעתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה בפיגועי טרור אסלאמיים כ-5,000 בני-אדם. מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים ועל פציעתם של 34 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: