Saturday, November 26, 2011

40 הרוגים בפקיסטן; 29 הרוגים בסוריה בהם 6 טייסי קרב; 21 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הוצאו להורג בעיראק; 15 הרוגים בניגריה; 13 פעילי טרור נהרגו בתימן; 6 ילדים אפגנים נהרגו בהתקפה של כוחות נאט"ו; 3 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בקשמיר; 3 הרוגים בדארפור; חייל נהרג בעיראק; 2 צרפתים נחטפו במאלי; 2 הרוגים נוספים בעיר צנעא שבתימן; עימותים אלימים בקהיר; כוננות צבאית עליונה בסיני; ארה"ב הסירה את תמיכתה בטנטאווי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 29 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים ועריקים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. הטלוויזיה הסורית מסרה ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 טייסי קרב בחיל-האוויר הסורי ו-4 חיילים נוספים מירי של "חוליות חמושות" הפועלות באזור חומס. זאת אחת מההתקפות הנועזות ביותר שערכו אנשי האופוזיציה על כוחותיו של אסד. כוחות הצבא וכנופיות "השביחה" עורכים מסע של הרג ואונס באזור חומס מייד לאחר שנודע על הריגתם של הטייסים. דוברי הליגה הערבית מסרו כי האולטימאטום לסוריה פג, אך הוא הוארך עד לשעות הערב המאוחרות של ה-25 בנובמבר 2011. ריאד אל-אסעד שהפך למפקד "הצבא הסורי החופשי" הפועל נגד המשטר, (דרך הגבול הטורקי בתמיכת ארדואן) הצהיר כי על המערב לנקוט צעדים צבאיים נגד המשטר הסורי בנקודות אסטרטגיות כד לסייע לחברה האזרחית של סוריה להתגונן נגד האלימות הצבאית של המשטר. דוברי האופוזיציה הסורית טענו כי אנשי המודיעין הצבאי הסורי מענים ילדים למוות. שבטים בדואים באזור דרעא הקימו מיליציה מקומית שתפקידה לפגוע בכוחות-הצבא הפועלים באזור. גורמים רשמיים בסוריה האשימו את ישראל ואת ארה"ב במימון גורמי טרור בסוריה. הדיביזיה העלווית (משמר הרפובליקה) של מאהר אל-אסד מתכננת לערוך מבצע צבאי נרחב ואלים בכל רחבי סוריה. טורקיה בכוננות צבאית לקראת עימות עם סוריה. מנגד, סוריה מקימה בסיס צבאי גדול באזור הבקעא הלבנוני שישמש בבוא הזמן מוקד לפעילות עלווית אם העניינים שישתבשו לרעת המשטר הנוכחי בסוריה. בשלב הראשון הבסיס ישמש מחסן נשק סורי בלבנון.
--
מצרים – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו -25 בנובמבר 2011 על הפגנת ענק שנערכה בקהיר נגד המועצה הצבאית העליונה של מצרים למרות מינויו של ראש ממשלה חדש - כמאל אל-גנזורי, בן ה-78, שערך מסיבת עיתונאים שלא שכנעה את המפגינים. במהלך ההפגנה נרשמו עימותים אלימים מאוד בין מפגינים ולבים אנשי כוחות-הביטחון. האלימות, הרצח והאונס נמשכים בכל רחבי מצרים גם מצד גורמים פליליים המנצלים את התוהו ובוהו הביטחוני. עוד פיצוץ בסיני בצינור המוביל גז ממצרים לישראל. דוברים במצרים מסרו כי הפיצוץ לא גרם נזק גדול כמו בפעמים הקודמות. דוברים במצרים מסרו כי המצב הכלכלי במצרים לקראת פשיטת רגל בעקבות האירועים של השנה האחרונה. למצרים נגרמו הפסדים של 60 מיליארד דולר מאז תחילת השנה. מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על מאות פעילי טרור מהג'יהאד העולמי מתרכזים באל-עריש שבכוונתם לתקוף בסיסי צבא של הצבא המצרי הפרוסים בסיני. בכיכר עבסייה בקהיר נערכה הפגנת תמיכה בצבא. ב-28 בנובמבר 2011 אמורות להתקיים בחירות לפרלמנט במצרים, לפיכך המתח הפוליטי עולה במצרים מידי שעה בשעה. באופן לא מפתיע, ארה"ב הסירה את תמיכתה בטנטאווי.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-25 בנובמבר 2011 כי בהתקפה שנערכה יום קודם לכן בידי מטוסי נאט"ו בדרום אפגניסטן נהרגו 6 ילדים. נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, גינה את הרג הילדים בידי כוחות נאט"ו שפעלו בשל טעות בזיהוי. בהתקפה נהרג אדם מבוגר נוסף.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 35 פעילי טרור ו-4 חיילים בהתקפה צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתו של מנהיג בכיר באזור בלוצ'יסטן מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – אל-קאעידה: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הוצאתם להרוג של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בגין הרג ורצח של אזרחים עיראקים. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל עיראקי מירי של פעילי טרור מסולמים הפועלים באזור פלוג'ה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה צבאית יזומה שנערכה בדרום תימן על רקע הריגתו של קצים בכיר בצבא התימני מירי של פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפצו בעיר צנעא בין עריקים לבין חיילי הצבא הנאמנים לנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בחבל דארפור.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים מסומליה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נערך בדרום סומליה ליד הגבול עם קניה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה של מוסלמים על נוצרים בעיר ג'וס. מרבית ההרוגים בניגריה נגרמו מפעולות של ארגון הטרור האסלאמי הקיצוני "בוקו חראם" האחראי להריגתם של מאות בני-אדם בשנה האחרונה.
--
מאלי – צרפת: מקורות תקשורתיים בצרפת מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על חטיפתם של 2 צרפתים בידי פעילי טרור מסולמי הפועלים במאלי.
--
קשמיר – הודו: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים וקצין הודי בהיתקלות קשה שנערכה בין פעילי טרור מוסלמים לבין חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: