Monday, November 28, 2011

39 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 31 הרוגים בסוריה; 21 הרוגים בתימן; 16 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים נוספים בסומליה; 4 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בפיליפינים; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; פעילי טרור מוסלמי נהרג בצפון הקווקז; היום בחירות במצרים המתפוררת;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית הנמצאים בטורקיה ובקפריסין מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 31 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. על-פי מידע מהימן שהגיע מסוריה נמסר כי לפחות 10 מההרוגים היו בעיר חומס שנפגעו מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד קבוצות חמושות מ"הצבא הסורי החופשי" המקבל עזרה לוגיסטית מטורקיה. דוברים באופוזיציה הסורית הפועלת מירדן מסרו כי בימים האחרונים ערקו לירדן כ-100 חיילים ושוטרים סורים ששירתו באזור הגבול המשותף בין סוריה לירדן. מאות חיילים סורים ערקו גם לעיראק ולטורקיה בימים האחרונים. האופוזיציה הסורית מסרה ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 47 חיילים ושוטרים סורים ביומיים האחרונים במהלך עימותים עם חמושים מ"הצבא הסורי החופשי" בפיקודו של ריאד אל-אסעד. המתח בין טורקיה לסוריה עלה מדרגה נוספת לאחר שסוריה העניקה מחסה לחברי המחתרת הכורדית – ה-PKK – הפועלת נגד המשטר הטורקי במזרח טורקיה. טורקיה החלה להציב כלים משוריינים באזור הגבול המשותף לקראת התערבות מהירה בסוריה. על-פי התוכנית הטורקית, כוחות צבא ייכנסו לתוך השטח הסורי וייצרו אזור חיץ של כ-20 קילומטר כדי להגן על הפליטים הסורים הבורחים מהאלימות של הצבא הסורי בכפריהם. טורקיה לא תהסס להפעיל את חיל-האוויר הטורקי נגד מטרות סוריות שיהוו איום על הצבא הטורקי מרגע שתתחיל הפלישה. סין ורוסיה מנסות לשכנע את אסד להפיג מייד את המתיחות במדינה בעזרת החלת רפורמות פוליטיות מקיפות לפני שיהיה מאוחר מידי. גורמים רבים בעדה העלווית בסוריה מנסים למצוא דרך כדי להביא לעזיבתו של בשאר אל-אסד ללא שפיכות דמים שתפגע בעדה כולה. פעילי טרור המזוהים עם ארגון אל-קאעידה מלוב ומצפון-אפריקה עושים את דרכם לסוריה דרך קפריסין הטורקית. במהלך כל היום של ה-27 בנובמבר 2011 התקיימו דיונים בליגה-הערבית על הטלת סנקציות על סוריה. בשעות הערב הוחלט להטיל סנקציות על סוריה ברוב של 19 מדינות ערביות מתוך 22 חברות הליגה הערבית. מקור רשמי בסוריה מסר לאחר הדיון שההחלטה של הליגה-הערבית אינה חוקית. שר-החוץ הטורקי השתתף בדיוני הליגה-הערבית.
--
מצרים – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על פציעתם של עשרות בני-אדם בעימותים בין אנשי כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד "המועצה הצבאית העליונה" של מצרים שהחלה לשלוט מייד לאחר הדחתו של מובארק. גורמים רשמיים במצרים מסרו כי מצרים קורעת תחת נטל ההפגנות. הגנרל טנטאווי מסר ב-27 בנובמבר 2011 כי הוא לא ייתן לגורמים קיצוניים לפגוע בצבא ומצרים. ב-28 בנובמבר 2011 אמורות להתקיים הבחירות לפרלמנט המצרי. בערים אחדות במצרים ישנו מתח רב לקראת הבאות. גורמים אסלאמיים במצרים מנבאים ניצחו גדול ל"אחים המוסלמים". מצרים סובלת בחודשים האחרונים מריבוי של מעשי אלימות, אונס ושוד בכל רחבי המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז זאבול (Zabul).
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בשתי תקריות שהיו עם פעילי טור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש נובמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 22 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 534 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים ו-חייל אחד במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפעול במחוז אורקזאי. בשבוע האחרון ערכה פקיסטן מבצעים רבים נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן שבמהלכם נהרגו עשרות רבות של פעילי טרור. כמו כן נמסר כי בעקבות הריגתם של 26 חיילים פקיסטנים בהתקפה אווירית אמריקאית, נערכה הפגנת מחאה ליד השגרירות האמריקאית. פקיסטן ביקשה לפרק את הבסיס האווירי הנמצא על אדמת פקיסטן ממנו יוצאים המל"טים האמריקאים למבצעים אוויריים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של עפילי טרור מוסלמים הפועלים באזור בעקובה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בקרבות שפרצו בצפון תימן בין מיליציה שיעית לבין פעילי טרור מארגון אל-קאעידה שהחזיקו נקודות פתח אחדות בצפון המדינה. נשיא תימן הזמני, עבד-רבו מנסור האדי, העניק חנינה כללית לכול אלה "שעשו טעויות בעבר" מאז שהחלה ההתקוממות נגד הנשיא המודח עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 39 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בעיר-הנמל קיסמאיו הנמצאת בשליטת פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. בחודשים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בכל רחבי סומליה. בחודש אוקטובר 2011 נהרגו 348 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בסומליה בלבד.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתו של פעילי טרור מוסלמי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו בעת ניסיון להטמינו בחנות הנמצאת בצפון הקווקז.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על כנסיות ומבני ציבור נוצריים. ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם מאז תחילת 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: