Wednesday, November 23, 2011

27 הרוגים בסומליה; 16 הרוגים באפגניסטן; 6 פעילי טרור נהרגו בתימן; 4 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בניגריה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; שוטר נהרג בפקיסטן; מחבל-מתאבד חוסל בעיראק; הרוג בטורקיה; הפגנת ענק בקהיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של אנשי כוחות הביטחון שפעלו באזור העיור חומס. מקורות נוספים ציינו כי בין ההרוגים היו לפחות 2 ילדים. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 20 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון. גורמים נוספים בסוריה מסרו כי במהלך היממה האחרונה היו עימותים אלימים נוספים ברחבי סוריה בין מפגינים לאנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. נשיא טורקיה, ארדואן, הצהיר כי על אסד לעזוב לאלתר את תפקידו. הצבא הטורקי הכין כוח צבאי להתערבות מהירה ליד הגבול עם סוריה. כוחות צבא סורים החלו להתארגן כ-15 קילומטר מהגבול עם טורקיה. העצרת הכללית של האו"ם גינתה את סוריה לנוכח האלימות כלפי האזרחים המשתתפים ההתקוממות עממית שפרצה בסוריה ב-15 במרס 2011 – רוסיה וסין נמנעו בהצבעה.
--
מצרים - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הפגנת ענק של מאות אלפי בני-אדם בכיכר אל-תחריר במרכז קהיר נגד המועצה הצבאית העליונה. גורמים במצרים מסרו כי המועצה הצבאית לא תסכים לכרסם בסמכויותיה וזאת במטרה להגן על מצרים מפני התנועות האסלאמיות הרדיקאליות. בימים האחרונים נהרגו לפחת 33 בני-אדם וכ-1,700 נוספים נפצעו מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד פעילים מהארגונים האסלאמיים. בשעות הערב אמר טנטאווי, בנאום לאומה, שלצבא אין רצון להמשיך לשלוט וכי תיערך העברה מסודרת של השלטון לדרג אזרחי עם התושבים ירצו בכך. טנטאווי הבטיח כי הבחירות לנשיאות יערכו לכול המאוחר עד יולי 2012. המפגינים בכיכר אל-תחריר לא השתכנעו מדבריו.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי אפגני על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בבית ספר מקומי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתו של מחבל מתאבד מירי של שוטרים שפעלו במרכז עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מוסלמים בשתי תקריות שהיו בסומליה בין פעילי ארגון "אל-שבאב" לבין חיילי ה"איחוד האפריקאי" הפועל בסומליה.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בתקריות טרור שהיו בין מוסלמים לנוצרים באזור מרכז ניגריה. הארגון האסלאמי "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם – רובם נוצרים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: ממשלת הפיליפינים מסרה ב-3 בנובמבר 2011 כי השיחות עם המורדים המוסלמים הפועלים בדרום המדינה יימשכו למרות ההרוגים והפעילות הצבאית שהייתה בשבועיים האחרונים שבמהלכם נהרגו עשרות בני-אדם. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה בפיגועי טרור אסלאמיים כ-5,000 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה יזומה של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: