Saturday, November 5, 2011

25 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 19 הרוגים בסוריה; 18 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בגבול קניה; 11 בני-אדם נהרגו בסומליה; 9 גופות של חברי המחתרת הכורדית התגלו בטורקיה; 5 הרוגים בפיליפינים; 2 נוצרים נהרגו בניגריה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; חייל אמריקאי נהרג בעיראק; הרוג בפקיסטן בחדש לשיתוף-פעולה עם המודיעין האמריקאי; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית הפועלים בטורקיה ובלבנון מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 19 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי תוענק חנינה לכול המפגינים שיסגירו את עצמם לידי כוחות-הביטחון. בכירי האופוזיציה הסורית טענו כי הם מפקפקים לחלוטין בכנות כוונותיו של המשטר העלווי להבא לסיום האלימות כפי שהמשטר התחייב בפני הליגה-הערבית לפני ימים אחדים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז חודש נובמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 3 חיילי נאט"ו. בחודש אוקטובר נהרגו 40 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 512 חיילי נאט"ו. בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 25 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בשיתוף של הצבא האפגני עם כוחות נאט"ו שפעלו במחוזות אחדים באזור קאבול.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד שנחשד במסירת מידע לסוכני ה-CIA הפועלים באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן. במהלך השנים האחרונות נהרגו כ-250 בני-אדם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחשד למסירת מיעד לסוכנים אמריקאים.
--
עיראק – ארה"ב: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל אמריקאי במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק. מאז הפלישה האמריקאית לעיראק ב-2003, נהרגו 4,478 חיילים אמריקאים.
--
סומליה – קניה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהפצצה של הצבא הקנייתי על ספינה שנשאה פעילי טרור מהארגון.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. במהלך היממה האחרונה נרשמו עשרות עימותים בכל רחבי סומליה בין כוחות הנאמנים לממשלה המרכזית לבין פעילי טרור מוסלמים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 נוצרים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על כנסייה נוצרית הנמצאת בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על מציאתן של 9 גופות של חברי המחתרת הכורדית שכנראה נהרגו במהלך המבצע הצבאי הטורקי שנערך נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: ממשלת הפיליפינים מסרה ב-3 בנובמבר 2011 כי השיחות עם המורדים המוסלמים הפועלים בדרום המדינה יימשכו למרות ההרוגים והפעילות הצבאית שהייתה בשבועיים האחרונים שבמהלכם נהרגו עשרות בני-אדם. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה בפיגועי טרור אסלאמיים כ-5,000 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה יזומה של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
ישראל – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על ירי של טיל לעבר העיר אשקלון שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: