Sunday, November 6, 2011

150 הרוגים בניגריה בהתקפת טרור; 7 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בקניה; 2 טרוריסטים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; 2 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו ב-5 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם – 3 אזרחים – ו-4 חמושים – מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים בעיר חומס ונגד עריקים הפועלים במרכז סוריה. מקורות ערביים מסרו ב-5 בנובמבר 2011 כי לשלטון העלווי של סוריה יש 15 יום להוציא לפעול את התוכנית של הליגה הערבית לסיום האלימות בסוריה מאז שזו החלה ב-15 במרס 2011. נפילת אסד קרובה מתמיד, לפיכך על האופוזיציה הסורית להתכונן לקראת תפיסת מוסדות השלטון.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 בנובמבר 2011 על מחבל מתאבד שנהרג בגלל תקלה מטען-החבלה שנשא על גופו. הטרוריסט היה חבר בארגון הטליבאן והפיגוע היה אמור לצאת לפעול בעיר לאהור נגד הקהילה השיעית המתגוררות באזור. כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטליבאן הפקיסטני הפועל בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-5 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיצוצים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק. מקור צבאי מסר שהמטרה העיקרית הייתה מפקד בכיר במיליציה סונית פרו-ממשלתית שנהרג בפיגוע.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו בעיר טאיז במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד הנשיא התימני עלי עבדאללה סאלח.
--
קניה – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-5 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו מסומליה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-5 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים ותקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 בנובמבר 2011 על הריגתם של 150 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בהתקפות רחבות-היקף של פעילי טרור מוסלמים על תחנות משטרה וכנסיות הנמצאות צפון ניגריה. מקור רשמי בניגריה מסר על חשש שמספר הקורבנות יעלה יותר במהלך היום. דוברים מוסלמים לא הכחישו שהם ביצעו את הפעולות הללו.
--
ישראל – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-5 בנובמבר 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיה חבר בחוליה שהתכוונה לירות טיל לעבר ישראל. לאחר החיסול, נורו 2 טילים לעבר ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: