Friday, November 4, 2011

28 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 26 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בעיראק; 10 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בסומליה מירי של כוחות-הממשלה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 2 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בעזה; הממשלה הפיליפינית מנהלת שיחות עם מורדים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 בנובמבר 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון של סוריה לעבר מפגינים שיצאו ביער חומס למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. הפעילות הצבאית הזו באה למרות הסכמתה של סוריה להפסיק את הפעילות האלימה של אנשי כוחות-הביטחון נגד האזרחים הסורים המפגינים נגד הנשיא אסד. מקורות נוספים מסרו על ירי של טנקים לעבר בתים בעיר חומס. מידע נוסף: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 35 אזרחים בשתי תקריות חמרות שהיו במהלך היממה האחרונה. בתקרית אחת נהרגו 11 בני-אדם בהתקפה של חמושים על מפעל הנמצא בעיירה חולה. תקרית שנייה התרחשה באזור העיר חומס כאשר אוטובוס פועלים הותקף בידי חמושים שהרגו לפחות 9 בני-אדם. מקור באופוזיציה הסורית בלבנון מסר ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 15 אנשי כוחות-הביטחון מירי של חמושים שפעלו באזור העיר חומס בתגובה להריגתם של 11 הפועלים בעיירה חולה. נציגי הליגה הערבית חשפה את התוכנית בנוגע לסוריה: על סוריה להורות על נסיגת כל כלי השריון מהערים המרכזיות; הפסקת האלימות נגד האזרחים; שחרורם של כל האסירים הפוליטיים; התחלת דיאלוג פוליטי עם נציגי האופוזיציה בתוך שבועיים; סוריה צריכה להסכים לנציגי תקשורת, לאנשי אופוזיציה ולנציגי הליגה הערבית לפקח על הנעשה בסוריה. מקורות בליגה הערבית מסרו בשעות הערב של ה-2 בנובמבר 2011 על הסכמתה המלאה של סוריה בנוגע לתוכנית שהוצגה בפניה לסיום המשבר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מ"רשת חאקאני" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגועי טרור ובאלימות אתנית במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי פקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור ו-2 עובדי קבלן בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על בניין השייך לחברה העוסקת במתן שירותים ביטחוניים לכוחות נאט"ו הפועלים במחוז הארט. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן. מקור נוסף ציין כי הפעילות הזו באה לאחר הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 בנובמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בעיראק במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים ביו בעיר בגדאד.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 בנובמבר 2011 על הריגתם של 28 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום המדינה. כמו כן נמסר מפי דוברי ממשלת סומליה על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בידי חיילי הממשלה הפועלים בדרום סומליה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: ממשלת הפיליפינים מסרה ב-3 בנובמבר 2011 כי השיחות עם המורדים המוסלמים הפועלים בדרום המדינה יימשכו למרות ההרוגים והפעילות הצבאית שהייתה בשבועיים האחרונים שבמהלכם נהרגו עשרות בני-אדם. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה בפיגועי טרור אסלאמיים כ-5,000 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה יזומה של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מזרו ב-3 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעזה לאחר שירי נפתח לעבר כוח ישראלי שפעל ליד גדר המערכת. מן הירי ניזוק רכב של צה"ל. דובר צבאי מסר שהמחבלים פתחו באש לעבר כוח אזרחי שעסק בתיקון הגדר. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל ומקורות תקשורתיים ערביים ברצועת-עזה מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית ישראלית על חולייה שהתכוונה לשגר טילים לעבר ישראל. בשעות הערב נורה טיל לעבר אשקלון בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. שעות אחדות לאחר מכן נורו 5 טילים לעבר ישראל מרצועת-עזה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה 2 טילי גראד שנורו לעבר באר-שבע. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיה חבר בחוליה לשיגור טילים לעבר ישראל. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-29 באוקטובר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הג'יהאד האסלאמי בחיסול-ממוקד ישראלי שנערך נגד חולייה של פעילי טרור שירו את טיל הגראד לעבר ישראל לפני ימים אחדים. בין ההרוגים היה פעילי טרור בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. בתגובה לחיסול, פעילי טרור מוסלמים בעזה ירו רקטות לעבר ישראל וכתוצאה מהירי נהרג אזרח ישראלי - עמי משה, בן 59, אב לארבעה, תושב אשקלון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: