Tuesday, November 15, 2011

75 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בלוב; 9 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בסומליה בידי חיילים קנייתים; 5 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 3 פעילי טרור נהרגו בעיראק; 3 טרוריסטים בכירים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; הרוג בדארפור; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; פקיסטן במבצע צבאי נרחב נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: יום נוסף של דמים, אלימות ואכזריות בסוריה: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על 75 הרוגים נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד משטרו העלווי של בשאר אל-אסד. באזור גבול ירדן נהרגו 20 אזרחים ו-20 מאנשי כוחות-הביטחון; בדרעא עצמה נהרגו לפחות 35 אזרחים ואנשי כוחות-הביטחון. מקורות רשמיים בסוריה ממשיכים להביע זעם רב על החלטתה של הליגה-הערבית להשעות את סוריה מהליגה-הערבית. גורמים נוספים בסוריה מסרו כי ההחלטה שהתקלה "אינה לגיטימית". סעודיה, טורקיה וקטאר הביעו מחאה תקיפה לנוכח הפגיעה בשגרירויות שלהן הנמצאות בדמשק בעקבות ההחלטה שהתקבלה בליגה הערבית נגד סוריה. מקורות נוספים מחוץ לסוריה מסרו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו עימתים אלימים בדרעא, דיר אל-זור, חומס, אל-חמה, חאלב, במחוז אידליב ובאזורים אחרים ליד העיר דמשק. טורקיה הצהירה שהיא תעמוד לצד העם הסורי במאבקו הפוליטי לרפורמות פוליטיות. מדינות ערביות נוספות החליטו להוציא את בני משפחותיהם של הנציגים הדיפלומטים המשרתים בדמשק. גורמים פרטיים בקפריסין מסרו כי נמשכת הוצאת הכספים מסוריה למדינות זרות בקרב עשירי בני העדה העלווית. גורמים נוספים מסרו כי משפחות עלוויות מבוססות מוציאות את בני משפחותיהן למדינות שכנות. מלך ירדן קורא לאסד להתפטר. ארה"ב קראה לאסד לפרוש מתפקידו. בעדה העלווית עולים הקריאות להיפטר מאסד בהסכמה כדי למנוע נקמה בבני העדה לאחר הפלתו דרכים אלימות. רפעת אסד, דודו של הנשיא הנוכחי, קרא לו לעזוב מייד את תפקידו. משלחת של 500 נציגים מהליגה הערבית יגיעו לסוריה כדי לפקח על הנעשה במדינה. טורקיה מתכננת להקים אזור חיץ בעומק סוריה כדי להגן על הפליטים הסורים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בשתי תקריות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה באפגניסטן. בתקרית אחת נהרג טרוריסט מתאבד לפני שהוא הצליח לבצע את זממו.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 בנובמבר 2011 כי המבצע הצבאי הנערך בצפון-מערב פקיסטן נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן נמשך גם על הקרקע וגם באוויר. במהלך היממה האחרונה נרשמו תקריות טרור אחדות אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. כמו כן, ארגון הטליבאן בפקיסטן לא מסר פרטים נוספים על נפגעים בקרב אנשיו.
--
עיראק – טרור: מקוות צבאיים בעיראק מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים החשודים כטרוריסטים מתאבדים בידי אנשי כוחות-הביטחון של עיראק הפועלים במערב בגדאד. כמו כן נמסר על פציעתם של 13 עולי-רגל איראנים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור קאדימיה.
--
קניה – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה של הצבא הקנייתי הפועל באזור הגבול עם סומליה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על קרבות קשים המתנהלים בין חיילים קנייתים לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור הגבול בין קניה לסומליה. מקורות נוספים לא מסרו על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 מפקדים מקומיים בארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על פעילות אווירית מסיבית של מל"טים אמריקאים באזור העיר-הנמל קיסמאיו הנמצאת בשליטת פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בנובמבר 2011 על הריגתם של 29 פעילי טרור מארגון אל-שבאב בחיסול ממוקד אמריקאי שנערך באזור הגבול בין קניה לסומליה. מקור מודיעיני מסר כי ההתקפה הזו באה לאחר הריגתם של חיילים קנייתים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות מוסלמים מסרו כי בהתקפה הזו נהרגו לפחות 30 חיילים קנייתיים - עדיין אין אישור רשמי בקניה לידיעה על הריגתם של 30 חיילים.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בימים האחרונים בעימותים אלימים בין שתי מליציות מקומיות הפועלות באזור העיר טריפולי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: