Tuesday, November 22, 2011

33 הרוגים במצרים; 20 הרוגים בתימן; 14 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; קניה ואתיופיה עורכות מצוד אחרי פעילי טרור מוסלמים בסומליה; 9 פצועים בתאילנד בפיגוע טרור מוסלמי; 12 סייעני ה-CIA נתפסו בלבנון ובאיראן; ממשלת מצרים התפטרה; שוטר מצרי נהרג בסיני;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו בעיר חומס נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אך-אסד. כמו כן נמסר על התקפה של חיילים סורים על אוטובוס של עולי-רגל מטורקיה בעיר חומס. ככול הידוע 2 בני-אדם נפצעו באירוע. מקורות לא רשמיים בטורקיה מאשימים את המשטר הסורי שיש לו יד בהתקפה לאור ההתבטאויות אחרונות של ארדואן בנוגע להמשך שלטונו של בשאר אל-אסד. על-פי הערכתנו, סוריה וטורקיה נמצאות במסלול התנגשות העלול להביא להתלקחות צבאית בין שתי המדינות (זאת הייתה גם הערכתנו שהחלה ההתקרבות בין טורקיה לסוריה לפני 3 שנים). מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים אלימים נוספים בין אנשי כוחות-הביטחון למפגינים בעירים המרכזיות של סוריה. "המועצה הלאומית הסורית" של האופוזיציה המורכבת מ-260 חברים פרסמה את תוכניתה ליום שלאחר נפילתו של אסד. חברי המועצה מכירים בכך שלאחר 41 שנות שלטון של משפחת אסד המעבר לשלטון דמוקרטי יהיה הדרגתי למשך 18 חודשים. שר-החוץ הבריטי נפגש ב-21 בנובמבר 2011 עם אנשי האופוזיציה הסורים שהגיעו לביקור רשמי בלונדון.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים ומקורות בינלאומיים מסרו ב-21 בנובמבר 2011 כי במהלך העימותים שהיו בכיכר אל-תחריר בלב קהיר, נהרגו לפחות 33 בני-אדם ונפצעו יותר מ-2,000 נוספים. העימותים פרצו ביוזמתם של פעילי "האחים המוסלמים" בדרישה לקצץ בסמכויותיו של הצבא בניהול החיים הפוליטיים במצרים. מפגינים מוסלמים בכיכר אל-תחריר קראו לחסל את טנטאווי המכהן כראש המועצה הצבאית במצרים מאז הפלתו של מובארק. דבורים צבאיים במצרים מסרו כי הם לא יתנו למצרים החילונית ליפול כפרי בשל לידי התנועות האסלאמיות הרדיקאליות. בעקבות המהומות, ממשלת מצרים החליטה להגיש את התפטרותה למועצה הצבאית שבוע לפני הבחירות לפרלמנט. הפגנות נגד המועצה הצבאית העליונה נערכו גם באלכסנדריה. דובר צבאי מצרי מסר ב-21 בנובמבר 2011 על הריגתו של שוטר מצרי במהלך פשיטה שנערכה על בסיס טרור אסלאמי הנמצא בחצי האי סיני.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש נובמבר 2011 נהרגו באפגניסטן 20 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 532 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור נוספים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז נוריסטאן. עד כה נהרגו בפעילות הצבאית של הצבא האפגני 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בנובמבר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך התקפה צבאית יזומה שנערכה במחוז נוריסטאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על הריגתם של 14 אנשי כוחות-הביטחון במארב שטמנו להם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז בלוצ'יסטאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים העימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין מיליציה מקומית המתנגד לנשיא הנוכחי הפועלת צפונית לעיר צנעא.
--
קניה – סומליה – אתיופיה: מקורות צבאיים בקניה ובאתיופיה מסרו ב-21 בנובמבר 2011 כי כוחותיהם פגעו פגיעות מדויקות בבסיסי טרור של הארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה והמזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
תאילנד – טרור מוסלמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על פציעתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה בפיגועי טרור אסלאמיים כ-5,000 בני-אדם. מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים ועל פציעתם של 34 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-24 באוקטובר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ארה"ב – לבנון – איראן: מקורות תקשורתיים וביטחוניים בארה"ב מסרו ב-21 בנובמבר 2011 על תפיסתם של סייעני ה-CIA שפעלו באיראן ובלבנון. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו כי סביר להניח שהם הוצאו להורג או יוצאו להרוג בזמן הקרוב. מקור ביטחוני בארה"ב מסר כי למעשה הפעילות של ה-CIA בלבנון אינו קיים יותר לאור התוצאה העגומה. מאז מלחמת לבנון השנייה, דוברי חיזבאללה הודיעו על תפיסתן של עשרות חוליות ריגול שפעלו למען ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


1 comment:

בדק בית said...

לפי דעתי, המצב בסוריה נהיה כבר ממש שביר והזמן לא פועל לטובתו של אסד, ימיו ספורים.