Sunday, November 20, 2011

13 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בניגריה; 2 שוטרים נהרגו באפגניסטן מירי של חיילי נאט"ו; 2 הרוגים בתימן; 2 הרוגים במצרים; בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם, נתפס בלוב; הצבא הסורי החופשי מתרכז בלבנון; כוחות צבא של אתיופיה פלשו לסומליה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בנובמבר 2011 על התקפות נוספות של הצבא הסורי על מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. עד כה נמסר על 9 הרוגים מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים. מקורות נוספים ציינו כי "הצבא הסורי החופשי" מתרכז באזור הגבול הלבנוני, משם אחדים מהמפקדים הבכירים מתכננים את ההתקפות על הכוחות הצבאיים הנאמנים למשטר. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי הם מתכננים להכניס משקיפים אחדים בלבד מטעם הליגה-הערבית כדי לקפח על הנעשה בסוריה לאור ההתפתחויות האלימות של השבועות האחרונים, ולאור החלטתה של הליגה-הערבית להשעות את חברותה של סוריה מהליגה-הערבית. על-פי הערכות אחדות הנסמכות על מקורות מהימנים, נהרגו מאות בני-אדם (אזרחים וחיילים) רק בשבוע האחרון. מקורות המקורבים ל"צבא הסורי החופשי" מסרו כי בכל יום נערכות התקפות על שיירות של הצבא הסורי הנעות ברחבי סוריה. באזורים נרחבים ברחבי המדינה, הצבא הסורי אינו מצליח להשליט את מרותו, והם הוכרזו בידי האופוזיציה כ"שטחים משוחררים". עשרות פעילי טרור מארגון אל-קאעידה עושים את דרכם מעיראק לסוריה כדי לסייע ל"אחים המוסלמים" הפועלים באזור העיר אל-חמה. גורמים נוספים מתנועת "האחים המוסלמים" הפועלים בירדן מספקים לתושבי סוריה המתגוררים באזור הגבול הירדני ציוד ואספקה הכוללים נשק ותחמושת. בפגישה שנערכה בין ראשי המיעוטים המתגוררים בסוריה עם אישים בכירים בסוריה, הובהר באופן תקיף ביותר שעדיף להם לשבת בשקט ולא להצטרך לאופוזיציה הסורית המורכבת ברובה מגורמים סונים המקורבים ל"אחים המוסלמים". השלטון הסורי מנסה לגייס את ראשי העדה הכורדית לטובתו תמורת הבטחות פוליטיות עתידיות כולל הכרה תרבותית ומתן אזרחות סורית למאות אלפי בני העדה המוגדרים כבר עשרות שנים כ"חסרי אזרחות". ועם כל זאת, כוחות הצבא הפועלים באזורים הכורדים פועלים באופן תקיף ואכזרי נגד גילויי מחאה כלפי השלטון העלווי. הנשיא הסורי, בשאר אל-אסד, ערך ביממה האחרונה סבב מינויים חדש בצבא ובשירותי-הביטחון. טורקיה מגבירה את הפיקוח הצבאי בגבול המשותף עם סוריה. מאות חיילים סורים ערקו במהלך סוף-השבוע האחרון.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-19 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 מפגינים ועל פציעתם של 640 נוספים בעימותים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו בקהיר למחות נגד המשטר הצבאי במדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – צבא: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים אפגנים מירי של כוחות נאט"ו בשל טעות בזיהוי במהלך פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן. במהלך היממה האחרונה נערכו עשרות התקפות טרור בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בכל רחבי אפגניסטן, אולם עד כה לא נמסר מספקם המדויק של הנפגעים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוראם. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים נוספים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני שפעל באזור מחוז אורקזאי. מקור צבאי נסר כי במהלך הפעילות הצבאית נהרג חייל פקיסטני.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-19 נובמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בהיתקלות בין כוחות הצבא למיליציות מקומיות הפועלות בעיר טאיז נגד הנשיא הנוכחי עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור - אתיופיה: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-19 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. דוברים רשמיים באתיופיה מסרו ב-19 בנובמבר 2011 על כוחות צבא אתיופיים שפלשו לסומליה במטרה למגר את בסיסי הטרור של ארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור הגבול המשותף.
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-19 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים וילד בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. במהלך החודשים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בפעולות טרור שהתבצעו בידי חברי הארגון המשתפים פעולה עם ארגון אל-קאעידה הפועל בצפון אפריקה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-19 בנובמבר 2011 על תפיסתו של בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם, יחד עם שניים ממלוויו שהיו בדרכם לניז'ר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

1 comment:

סלסלת פירות said...

המצב באפגניסטן לא נולך להירגע עכשיו שארה"ב על סף היציאה משם.