Sunday, November 27, 2011

100 הרוגים בתימן; 79 הרוגים בסומליה; 26 חיילים פקיסטנים נהרגו בהתקפה אמריקאית; 15 הרוגים בעיראק; 13 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 11 הרוגים בסוריה; 6 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפקיסטן; תייר נהרג במאלי; הרוג במצרים; טיל קסאם נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בהתקפה של חיילים סורים על תושבים המתגוררים בדיר אל-זור. מאז יום חמישי 24 בנובמבר 2011 נהרגו לפחות 100 בני-אדם – חיילים רבים, עריקים ואזרחים. מקורות באו"ם מסרו כי בשל האירועים בסוריה, כ-3 מיליון תושבים זקוקים לסיוע הומניטארי דחוף. הנשיא בשאר אל-אסד האשים את טורקיה שהיא רוצה להקים מחדש את האימפריה העות'מאנית תחת שרביטו של ארדואן. אסד אמר כי מנהיגי המדינות הערביות עוד יגיעו לדמשק כדי להתנצל בפניו. מידע נוסף: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 29 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים ועריקים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו העלווי של בשאר אל-אסד. הטלוויזיה הסורית מסרה ב-25 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 טייסי קרב בחיל-האוויר הסורי ו-4 חיילים נוספים מירי של "חוליות חמושות" הפועלות באזור חומס. זאת אחת מההתקפות הנועזות ביותר שערכו אנשי האופוזיציה על כוחותיו של אסד. כוחות הצבא וכנופיות "השביחה" עורכים מסע של הרג ואונס באזור חומס מייד לאחר שנודע על הריגתם של הטייסים. דוברי הליגה הערבית מסרו כי האולטימאטום לסוריה פג, אך הוא הוארך עד לשעות הערב המאוחרות של ה-25 בנובמבר 2011. ריאד אל-אסעד שהפך למפקד "הצבא הסורי החופשי" הפועל נגד המשטר, (דרך הגבול הטורקי בתמיכת ארדואן) הצהיר כי על המערב לנקוט צעדים צבאיים נגד המשטר הסורי בנקודות אסטרטגיות כד לסייע לחברה האזרחית של סוריה להתגונן נגד האלימות הצבאית של המשטר. דוברי האופוזיציה הסורית טענו כי אנשי המודיעין הצבאי הסורי מענים ילדים למוות. שבטים בדואים באזור דרעא הקימו מיליציה מקומית שתפקידה לפגוע בכוחות-הצבא הפועלים באזור. גורמים רשמיים בסוריה האשימו את ישראל ואת ארה"ב במימון גורמי טרור בסוריה. הדיביזיה העלווית (משמר הרפובליקה) של מאהר אל-אסד מתכננת לערוך מבצע צבאי נרחב ואלים בכל רחבי סוריה. טורקיה בכוננות צבאית לקראת עימות עם סוריה. מנגד, סוריה מקימה בסיס צבאי גדול באזור הבקעא הלבנוני שישמש בבוא הזמן מוקד לפעילות עלווית אם העניינים שישתבשו לרעת המשטר הנוכחי בסוריה. בשלב הראשון הבסיס ישמש מחסן נשק סורי בלבנון.
--
מצרים – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של אנשי ביטחון מצרים שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים מאז סילוקו של הנשיא מובראק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה בשיתוף עם כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקד אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על הריגתם של 26 חיילים פקיסטנים בהתקפה של מסוק אמריקאי בשל טעות בזיהוי. בשל ההתקפה הקשה, פקיסטן עצרה את כל נתיבי האספקה של נאט"ו העוברים מפקיסטן לכיוון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות המבצע הצבאי שנערך במחוז אורקזאי בימים האחרונים. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 41 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ו-4 חיילים פקיסטנים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור בגדאד. עוד כ-30 בני-אדם נוספים נפצעו בסדרת הפיגועים.
--
תימן – טרור – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על הריגתם של 80 בני-אדם בהתקפה של מסוקי קרב תימנים על מיליציה שבטית שתקפה בסיס צבאי צפונית לעיר צנעא. מקורות צבאיים בתימן מסרו על הריגתם של לפחות 20 חיילים תימנים בהתקפה על הבסיס הצבאי. למרות הודעת ההתפטרות של הנשיא עלי עבדאללה סאלח, העימותים האלימים בכל רחבי תימן גוברים מיום ליום.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על הריגתם של 79 בני-אדם בקרבות שפרצו במרכז סומליה בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין מיליציה אסלאמית פרו-ממשלתית, "אהלו סונה". מאות פעילי טרור השתתפו בקרב שבמהלכו הושמדו עשרות כלי רכב צבאיים של שני הצדדים. בין ההרוגים היו לפחות 16 אזרחים.
--
מאלי – צרפת: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-26 בנובמבר 2011 כי בהתקפה שנערכה על תיירים יום קודם לכן, נהרג תייר אחד ו-3 אחרים נחטפו. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בצרפת מסרו ב-25 בנובמבר 2011 על חטיפתם של 2 צרפתים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במאלי.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בנובמבר 2011 על ירי של טיל קסאם לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. צה"ל תקף בעזה שתי מטרות טרור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: