Monday, November 14, 2011

26 אזרחים נהרגו מירי של חיילים בסוריה; 16 הרוגים בפקיסטן; 10 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה נהרגו בתימן; 3 הרוגים במרכז עיראק; טרוריסט נהרג בעזה; טורקיה הפציצה בסיסים של מחתרת הכורדית בצפון-עיראק; קרבות קשים בגבול בין קניה לסומליה; פעילות אווירית אמריקאית בקיסמאיו שבסומליה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות בערים חומס ואל-חמה נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-13 בנובמבר 2011 כי בעקבות החלטת הליגה-הערבית להשעות את סוריה שהתקבלה ב-12 בנובמבר 2011 בקהיר, המשטר הסורי מבקש כינוס דחוף של הליגה-הערבית כדי לדון בעניין. בעקבות החלטתה של הלידה-הערבית, מפגינים סורים נשלחו על-ידי המשטר לפגוע בשגרירויות ערביות אחדות שנמצאות בדמשק. נשיא לבנון הצדיק את הפעילות הצבאית הסורית נגד המפגינים. לדעתו, הפגיעה באזרחים הסורים נגרמה ללא כוונת זדון מצד השלטונות. סוריה איבדה לחלוטין את השליטה ביטחונית באזור איבליד ודיר אל-זור. גורמי אופוזיציה מזנבים בשיירות צבאיות תוך כדי פגיעה קשה בכלי רכב צבאיים. מאות חיילים סורים ערקו באזור דיר-אל-זור בימים האחרונים על ציודם האישי. אחדים מהחיילים ערקו עם משוריינים כבדים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בשתי אירועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז עיראק. אחד מההרוגים היה שוטר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא התימני בדרום המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים במחתרת הכורדית מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על הפצצה אווירית של טורקיה על בסיסי המחתרת הנמצאים בצפון-עיראק. לא נמסר דיווח רשמי על נפגעים בקרב חברי המחתרת הכורדית. בחודשיים האחרונים נהרגו מאות כורדים בפעילות צבאית טורקית נגד פעילי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. גורמים מערביים בכירים באירופה החליטו לסייע לחברי המחתרת הפועלת נגד טורקיה לאור המדיניות האלימה של טורקיה כלפי השאיפות הלאומיות של הכורדים.
--
סומליה – קניה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על קרבות קשים המתנהלים בין חיילים קנייתים לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור הגבול בין קניה לסומליה. מקורות נוספים לא מסרו על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על פעילות אווירית מסיבית של מל"טים אמריקאים באזור העיר-הנמל קיסמאיו הנמצאת בשליטת פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות ישראלים מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על תקיפה אווירית ישראלית על בסיסי טרור בעזה בעקבות ירי טיל לעבר ישראל. בהתקפה נהרג טרוריסט מוסלמי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: