Friday, November 18, 2011

20 חיילים ו-5 אזרחים נהרגו בסוריה; 13 הרוגים בפקיסטן; 13 הרוגים בדרום-סודאן; 12 פעילי טרור סומלים נהרגו בידי חיילים קנייתים; 8 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; קצין-מודיעין בכיר נהרג בתימן; רצח המוני של אפריקאים בלוב; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתם של 20 מאנשי כוחות-הביטחון בהתקפה יזומה של אנשי "הצבא הסורי החופשי" מתחם צבאי השייך למודיעין הסורי הנמצא בקרבת העיר דמשק. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 אזרחים מירי של אנשי כוחות-הביטחון בדיר אל-זור ובאל-חמה. מקורות רשמיים בליגה-הערבית מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על אולטימטום שהוגש למשטר הסורי בנוגע לתוכנית הפוליטית שנועדה להביא קץ לאלימות השוררת במדינה מאז ה-15 במרס 2011. מקורות נוספים ציינו כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו בסוריה לפחות 4,500 מפגינים מירי של אנשי כוחות-הביטחון. מקורות לא רשמיים בסוריה מסרו כי מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר נהרגו לפחות 1,500 מאנשי כוחות-הביטחון. רפעת אל-אסד, דודו של הנשיא הנוכחי, שהיה אחראי לטבח הנורא בתושבי אל-חמה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נשבע להפיל את בשאר אל-אסד. ספק רב עם תושבי סוריה יעדיפו עלווי בן נוסף למשפחת אסד שיחליף את הנשיא בשאר אל-אסד. מקורות ממשלתיים באיראן מסרו כי הם קיימו שיחות מדינות עם מדינות ערביות במפרץ הפרסי בנוגע למשבר בסוריה. עימותים נוספים נרשמו בין תומכי אסד למתנגדיו ברחבי לבנון. שגרירות מרוקו בסוריה הותקפה בידי תומכי אסד. שגריר רוסיה בדמשק התראיין לטלוויזיה הסורית ב-16 בנובמבר 2011 בו הוא טען כי "האירועים בסוריה הם מזימה ישראלית". מקורות מהימנים בסוריה דיווחו לאחרונה כי מספר העריקים מצבא הסורי חצה את ה-30,000 חיילים. כוחות צבא סורים הנאמנים למשטר נותקו מקווי האספקה שלהם באזור מזרח סוריה בשל התקפות של חוליות חמושות הפועלות לצד האופוזיציה. בצמרת הביטחונית בסוריה שוררת אנדרלמוסיה גדולה לנוכח ההתקפות האחרונות על המתקנים הביטחוניים ברחבי המדינה. הצמרת המדינית בסוריה משוכנעת שגורמים צבאיים זרים פועלים נגד כוחות-הביטחון. בסוריה נשקלת האפשרות להפעיל את חיל-האוויר הסורי על-מנת לזרוע פחד בישובים אחדים כדי שלא יסייעו לחוליות החמושות ולאנשי "הצבא הסורי החופשי".
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן קרוב לגבול האפגני. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן קרוב לגבול האפגני.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בעיר קראצ'י בין שתי מיליציות אתניות הפועלות גם בסיוע של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור מחוז חאיבר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתו של עיתונאי אפגני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועי טרור רבים ברחבי אפגניסטן, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתו של קצין מודיעין בכיר מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תימן נגד פעילי הארגון.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הקנייתי הפועל בדרום סומליה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בקניה, באפריקה ובבריטניה מסרו ב-16 בנובמבר 2011 על עזרתה של ישראל לממשלת קניה במלחמתה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. ממשלת קניה מסרה בקשה מיוחדת ממשלת ישראל לפני חודשים אחדים בתחום של ייעוץ ביטחוני. מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-14 בנובמבר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה של הצבא הקנייתי הפועל באזור הגבול עם סומליה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-13 בנובמבר 2011 על קרבות קשים המתנהלים בין חיילים קנייתים לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור הגבול בין קניה לסומליה. מקורות נוספים לא מסרו על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפות טרור שנערכו ביממה האחרונה על תושבים וכפרים הנמצאים בדרום-סודאן.
--
לוב – רצח של אפריקאים: מקורות בינלאומיים מסרו ב-17 בנובמבר 2011 כי מאז חיסולו של קדאפי, נרצחו המוני אפריקאים-שחורים בחשד שהם שיתפו פעולה עם הנשיא קדאפי. המקורות מסרו כי ידוע להם על מעשי אונס המוניים של אפריקאיות ושל מעשי לינץ' פומביים של אפריקאים שנחשדו כמשתפי-פעולה עם המשטר הקודם.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-17 בנובמבר 2011 על הריגתו של פעילי טרור מוסלמי בכיר מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: